رئیس پایانه نفتی شمال کشور گفت که این پایانه در زمان تحریم توانست به دانش فنی لایروبی و رسوب زدایی مخازن نفت و گاز( ام اف ال) دست یابد.
کد خبر: ۱۶۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 17 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،حمیدرضا شاهدوست افزود : مهندسان ما با دستیابی به این دانش موفق شدند حدود 90 درصد هزینه لایروبی و رسوب زدایی این مخازن را به نفع شرکت کاهش دهند.

وی توضیح داد : میانگین هزینه لایروبی مخازن نفت و گاز تا پیش از این دو تا چهار میلیارد ریال بود که با دستیبابی به دانش فنی داخلی به 200 تا 400 میلیون ریال کاهش یافته است .


شاهدوست گفت : لایروبی و رسوب زدائی با دانش فنی بومی که مورد تایید کارشناسان خبره قرار گرفته ، از کیفیت خوبی نیز برخوردار است.


وی افزود : در شرایط فعلی کارگران و مهندسان پایانه نفتی شمال کشور آماده اجرای طرح های لایروبی مخازن نفت و گاز در سایر پایانه ها و پالایشگاههای کشور هستند. 


رئیس پایانه نفتی شمال کشور گفت : تحریم های ظالمانه برضد کشورمان این فرصت را در اختیار پایانه نفتی شمال قرار داد تا بتوانند با بهره گیری از توانمندی نیروهای داخل مجموعه به این دانش دست یابند که نتیجه آن علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها ، افزایش ظرفیت ذخیره سازی مخازن است .


وی افزود : مهندسان و کارگران این شرکت با دستیابی به این دانش فنی موفق شدند تا ذخایر پالایشگاه نفت تبریز را نیز با قیمت پایین تر از سایر پیمانکاران بخش خصوصی رسوب زدایی و لایروبی کنند.


رئیس پایانه نفتی شمال کشور تعداد مخازن ذخیره نفت و گاز این پایانه را 9 واحد اعلام کرد و گفت که شش واحد آن آماده اجرای طرح سوآپ نفتی است و سه مخزن نیز در دست مرمت قرار دارد که بزودی تحویل پایانه می شود.


وی کم ترین ظرفیت بارگیری نفت و گاز در این پایانه نفتی را روزانه 120 هزار بشکه اعلام کرد و افزود که با تکمیل طرح های در دست اجرا از جمله حوضچه نفتی این ظرفیت در بلند مدت به دو میلیون بشکه قابل افزایش است.


پایانه نفتی شمال کشور در حاشیه دریای خزر و در ساحل مازندران قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار