در مرحله اول اعزام ها در سال جاری،
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: چهار هزار و 154 نفر دانش آموز در قالب راهیان نور در مرحله اول طی سالجاری به مناطق سابق عملیاتی اعزام شدند و خوشبختانه هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.
کد خبر: ۱۶۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ 17 January 2016
سردار سیدحسن مرتضوی روز شنبه در نشست ستاد راهیان نوردر بجنورد گفت: هدف از این اعزام ها آشنایی دانش آموزان با ارزش های انقلاب و مقابله با عوامل ضد فرهنگی که هم اکنون جوانان ما را تهدید می کند، است.
وی افزود : بیش از 36 هزار دانش آموز در دوران هشت سال دفاع مقدس شهید شده اند که این امر نشان از سهم بالای این قشر از جامعه در استحکام نظام دارد بنابراین ضرورت است تا پل ارتباطی بین شهدا و دانش آموزان حفظ شود.
سردار مرتضوی با قدردانی از مسئولان آموزشی استان خراسان شمالی اظهار کرد: شور و اشتیاقی و همتی که در بین مسئولان استان وجود دارد تمامی مشکلات این اعزامها را برطرف می کند.

*** تالیف دلنوشته ها و خاطرات دانش آموزان اعزامی به مناطق عملیاتی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: این اداره کل در نظر دارد خاطرات و دلنوشته های دانش آموزان استان را به صورت یک کتاب تالیف کند تا الگوی مناسبی برای جوانان و دانش آموزان در زمینه فرهنگی و آموزشی شود.
براتعلی حاتمی تصریح کرد: می خواهیم با این اعزام ها به دانش آموزان بگوییم که آنها امروز وارث خون شهدا هستند و امروز وظیفه مهم آن ها حفاظت از ارزش های شهدا و انقلاب اسلامی ایران است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی به برگزاری شورای آموزش وپرورش در استان اشاره کرد وگفت: سعی می شود در این شورا از ظرفیت های فرمانداریها و بخشداریها برای اعزام ها هر چه بهتر استفاده شود.
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان شمالی از اعزام چهار هزارو 154 نفر در مرحله اول خبر داد واظهار کرد: مرحله اول از 18 مهرماه تا آخر آذرماه ادامه داشت که در این مرحله یک هزارو 850 دانش آموز پسر و 2 هزارو 304 دانش آموز دختر اعزام شدند.
پور محمدی افزود: در مرحله اول تعداد یک هزارو 141 نفر فرهنگی ،47 نفر روحانی ، 70 نفر راوی به این مناطق اعزام شدند.
وی در مورد هزینه های مرحله اول هم تصریح کرد : پنج میلیارد و 860 میلیون ریال در مرحله اول این اعزامها هزینه که از این مقدار مبلغ دو میلیارد و 740 میلیون ریال توسط سپاه جوادالائمه (ع) پرداخت و یک میلیاردو 770 میلیون ریال توسط اداره کل آموزش و پرورش استان هزینه شد.
مسئول بسیج دانش آموزی استان خراسان شمالی گفت: مرحله دوم این اعزامها از اول بهمن ماه شروع می شود و تا پایان سال ادامه دارد.
وی گفت : در بهمن ماه خواهران بسیجی ما اعزام می شوند و اسفند ماه شروع اعزام برادران بسیجی استان می باشد.
پور محمدی جامعه هدف این اعزامها را دانش آموزان دوران متوسطه دوم اعلام کرد و افزود: در این زمینه جلسات توجیهی برای مدیران مدارس در نظر گرفته شده و همچنین برنامه های متفاوتی هم برای توجیه اولیا دانش آموزان در نظر گرفته شده است تا از این طریق این مراسم به خوبی برگزار شود.
اما این مراسم حاشیه هایی هم داشت وآن بیرون کردن خبرنگاران از وسط جلسه بود که باعث ناراحتی و اعتراض خبرنگاران و شکایت به مدیر روابط عمومی این اداره کل شد که در نهایت با عذرخواهی علی قلی زاده، این ناراحتی پایان یافت.
در استان 900 هزار نفری خراسان شمالی 148 هزار دانش آموز در دو هزار و 500 فضای آموزشی زیر نظر 14 هزار فرهنگی در بیش از هفت هزار کلاس تحصیل می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار