استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:
استاندار آذربایجان شرقی بر تحقق اهداف سند تدبیر توسعه شهرستان سراب به عنوان نقشه راه توسعه و پیشرفت این شهرستان تاکید کرد و گفت: این مهم باید در دستور کار همه مسوولان شهرستان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۶۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 16 January 2016
به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سراب، افزود: امیدواریم با تلاش مسوولان و تحقق برنامه‌های توسعه، سراب به عنوان یکی از ویترین‌های آذربایجان شرقی به شهرستانی توسعه‌یافته تبدیل شود.

وی در ادامه با تاکید بر تسریع در اتمام عملیات اجرایی بیمارستان 160 تخت‌خوابی سراب به عنوان یکی از پروژه‌های مصوب سفر رییس جمهور به استان، گفت: با توجه به این که بیمارستان موجود پاسخگوی نیاز شهرستان نیست لذا تلاش می‌کنیم بیمارستان جدید در کمترین زمان به اتمام برسد.

دکتر جبارزاده با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی این پروژه، تاکید کرد: برای بهره‌برداری مناسب از این بیمارستان باید نظرات دانشگاه علوم پزشکی در ساخت آن لحاظ شود.

وی افزود: بخش اورژانس و درمانگاه بیمارستان سراب در وضعیت موجود تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود تا تغییرات لازم مطابق با آخرین روش‌های درمانی در آن اعمال شود و عملیات اجرایی بقیه بخش‌ها طبق برنامه ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص بزرگراه سراب - بستان‌آباد نیز گفت: 12 کیلومتر از این بزرگراه آماده بهره‌برداری است و لازم است معاونت عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تامین اعتبار نصب گاردریل در این قطعه پیگیری کنند.

وی با اشاره به نقش موثر این بزرگراه در کاهش تلفات جاده‌ای و رفاه مردم، بر تسریع در اجرای قطعات بعدی آن تاکید کرد و گفت: اجرای این پروژه نیاز به همکاری و کار تیمی همه مدیران دارد و دستگاه‌های اجرایی باید در تملک و آزادسازی مسیر پروژه همکاری کنند.

دکتر جبارزاده در ادامه بر تحقق مناطق گردشگری شهرستان سراب تاکید کرد و گفت: نباید به بهانه حفاظت از محیط زیست مانع از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شویم چون این دو موضوع منافاتی با هم ندارند.
وی افزود: شرط اول سرمایه‌گذاری، حفظ محیط زیست و رعایت حقوق مردم است و توسعه مناطق گردشگری باید با رعایت مسایل زیست‌محیطی انجام شود.

دکتر جبارزاده با تاکید بر عملیاتی شدن پروژه‌های سند تدبیر توسعه شهرستان سراب در حوزه گردشگری، گفت: هیچ کس راضی به تخریب محیط زیست نیست، اما این امر نباید مانع توسعه در بخش گردشگری شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اجرای کامل مصوبات دولت در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی و شرکت‌های تابعه موظف به رعایت دستورالعمل‌های خرید تضمینی هستند، اما انتظار داریم تا جایی که امکان دارد این دستورالعمل‌ها به نفع کشاورزان اجرا شود.

وی در عین حال گفت: البته کشاورزان نیز باید محصول سالم تولید کنند، تولید غذای سالم هم ضرورت مصرف داخلی است و هم صادرات.
دکتر جبارزاده خواستار اعمال حاکمیت سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص شد و گفت: برنامه‌های ترویجی و آموزشی برای کشاورزان استان در حد قابل توجهی انجام می‌شود و کشاورزان باید الگوهای ارایه شده از سوی کارشناسان را رعایت کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت فعالیت بخش خصوصی و نقش تاثیرگذار آن در ایجاد اشتغال، گفت: در بحث اشتغال، آمار بیکاران مهم نیست، بلکه تعداد بیکارانی که توانسته‌ایم صاحب شغل کنیم مهم است.
وی ابراز امیدواری کرد با عملیاتی شدن برجام و گشوده شدن فضای جدید اقتصادی برای حضور بخش خصوصی، شاهد رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان باشیم.
دکتر جبارزاده در خصوص طرح نفلین‌سینیت سراب نیز گفت: پیشرفت این طرح راضی‌کننده است و طبق قولی که وزارت صنعت داده این طرح با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی اجرا خواهد شد.
وی بر مشارکت دانشگاهیان و 400 عضو هیات علمی دانشگاه‌های سراب در توسعه این شهرستان نیز تاکید کرد و گفت: مسایل و مشکلات شهرستان قابل حل است به شرطی که اعضای هیات علمی تنها به تدریس تئوری اکتفا نکنند و در جهت توسعه شهرستان در کنار مدیران اجرایی باشند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که سراب در مسیر ارتباطی با استان اردبیل قرار دارد و منطقه عبور مسافران زیادی است، گفت: باید جاذبه‌هایی ایجاد کنیم که مسافران برای توقف در این شهر ترغیب شوند که این کار علاوه بر رونق اقتصادی منطقه و افزایش درآمد مردم، در توسعه بخش گردشگری نیز تاثیرگذار است.
وی همچنین بر حمایت از کارخانه سراب‌بافت، تبدیل مجتمع فرهنگی هنری سراب به سینمای دیجیتال، ایجاد مدرسه در منطقه عشایری لاله‌قبا و حفظ جایگاه شهرستان سراب در بخش کشاورزی تاکید کرد.
دکتر جبارزاده همچنین سراب را یکی از شهرستان‌های فوق‌العاده امن استان دانست و از تمام دستگاه‌های دخیل در حوزه امنیت و اعضای شورای تامین این شهرستان قدردانی کرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به اجرای 110 پروژه عمرانی در شهرستان سراب، گفت: برای این پروژه‌ها در سال جاری 31 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته و علاوه بر آنها، بیش از 50 میلیارد تومان پروژه در حوزه عمران روستایی نیز در حال اجراست.
داود بهبودی با اشاره به هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه شهرستان سراب در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و معدن، گفت: برای توسعه این شهرستان، نوسازی روش‌های کشاورزی، تشکیل صنایع معدنی و مناطق گردشگری و مهم‌تر از آن ارایه خدمات تخصصی و مدرن در این حوزه‌ها ضروری است.
فرماندار سراب نیز گزارشی از وضعیت شاخص‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و پیشرفت اجرایی سند تدبیر توسعه این شهرستان ارایه کرد.
داود گرشاسبی با اشاره به ظرفیت‌ها و تنگناهای توسعه شهرستان سراب، از کمبود زیرساخت‌های حمل و نقل، کمبود صنایع فراوری مواد معدنی و محصولات کشاورزی، واقع شدن بسیاری از معادن و مناطق گردشگری شهرستان در مناطق حفاظت شده زیست محیطی و عدم وجود مجتمع فرهنگی هنری در خور شهرستان به عنوان مهم‌ترین مشکلات شهرستان سراب نام برد.
وی همچنین خواستار تسریع در احداث بیمارستان سراب و بزرگراه سراب- بستان‌آباد، تامین اعتبار لازم برای ترمیم سد قیصرق و لای‌روبی رودخانه‌های شهرستان، احداث مدرسه در منطقه عشایرنشین لاله‌ قبا و احداث ساختمان دانشکده علوم پزشکی سراب شد.
امام جمعه و نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی هم به بیان برخی از مسایل و مشکلات این شهرستان پرداختند و سپس مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص مشکلات مطرح شده توضیحات لازم را ارایه کردند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
کشاورزان این روزها سالاد کلام مسئولین شده اند اما خبری از حرکتی عملی نیست...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار