کد خبر: ۱۶۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 12 January 2016
استان‌ها > گیلان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تفویض اختیار رییس سازمان سینمایی کشور برای صدور مجوز ساخت فیلم های ویدیویی ٩٠ دقیقه ای به این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اعلام این خبر، افزود: پیش از این فیلمسازان برای دریافت مجوز ساخت فیلم های ویدیویی ٩٠ دقیقه ای، حتما بایست به معاونت ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه ای سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری کشور در تهران مراجعه می کردند.

وی با بیان اینکه با تفویض اختیار انجام شده، دیگر نیازی به حضور فیلمسازان در تهران جهت دریافت مجوز نیست، اظهار کرد: تفویض اختیار صدور مجوز ساخت فیلم های ویدیویی ٩٠ دقیقه ای (غیر سینمایی) علاوه بر گیلان برای ١٤ استان دیگر در کشور انجام شده است.

فاضلی با اشاره به شرایط خاص این نوع صدور مجوز، تصریح کرد: از این پس، تهیه کننده و یا کارگردان اثر برای دریافت مجوز باید شخصاً به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه نماید.

وی با بیان اینکه تهیه کننده و کارگردان باید حتماً دارای کارنامه و سابقه کاری باشد (کار اول آن ها نباشد)، ادامه داد: درضمن تهیه کننده اثر باید دارای کارت تهیه کنندگی انجمن تهیه کنندگان سینما و یا پروانه فعالیت شرکت یا موسسه فیلمسازی ویدیویی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر این نکته که مجوز مذکور فقط برای اکران خصوصی و یا حضور در شبکه نمایش خانگی صادر می شود، افزود: این فیلم ها نمی توانند اکران عمومی شده و فروش بلیط داشته باشند.

فاضلی اضافه کرد: صدور پروانه نمایش برای فیلم های سینمایی (اکران عمومی) همچنان در معاونت ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه ای سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری کشور انجام می پذیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار