رییس اداره امور عشایری خلخال از افزایش بیش از سه برابری اعتبار مربوط به عشایر این شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبرداد.
کد خبر: ۱۶۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴ 11 January 2016
بهبود علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار عمرانی سال گذشته امور عشایری خلخال 740 میلیون ریال بود و این میزان امسال دو میلیارد و 240 میلیون ریال تخصیص یافته است.
وی گفت: افزایش اعتبار عمرانی امسال امور عشایری خلخال موجب ارائه خدمات بهتر و اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی در بخش های مختلف راه سازی ، آبرسانی و سایر امورات عمرانی عشایر این شهرستان شده است.
علیزاده اظهار کرد: امسال 10 کیلومتر جاده عشایری در روستای خللر گیلوان از توابع بخش شاهرود احداث و 200 کیلومتر از مسیر راههای ارتباطی عشایری و روستاهای عشایرنشین این شهرستان تسطیح مرمت و رگلاژ شده است.
رییس اداره امور عشایری خلخال همچنین آبرسانی سیار به منطقه عجم و صنا یوردی به حجم 100 هزار لیتر ، توزیع گاز مایع به تعداد یک هزارسیلندر ، توزیع 170 تن نهاده دامی ، توزیع 150 تن آرد خام و ارائه تسهیلات بانکی ایجاد مشاغل خانگی برای تحقق طرح اقتصاد مقاومتی به 142 نفر از عشایرخلخال را از جمله خدمات ارائه شده در سال جاری از سوی اداره امور عشایری به جمعیت عشایر پراکنده در سه بخش مرکزی ، شاهرود و خورش رستم این شهرستان ذکر کرد.
او همچنین تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه با محوریت تقویت زنجیره تولید در بخش های دامداری ، زراعت ، باغداری ، اکوتوریسم ، بیمه دام و محصولات زراعی و استفاده از انرژی های پاک از جمله انرژی خورشیدی و برنامه ریزی برای ساماندهی عشایر برای آمادگی برای
مقابله با بحران های خشکسالی را از اهداف و برنامه های در دست اقدام اداره امور عشایر خلخال در حمایت و تقویت جمعیت عشایری این شهرستان ذکر کرد.
عشایر خلخال متشکل از یک هزار و 200 خانوار جمعیتی بالغ بر شش هزار و 500 نفر هشت درصد از مجموع جمعیت عشایری استان اردبیل را تشکیل می دهند.
عشایر خلخال توانایی منحصر بفردی در تولید انواع صنایع دستی از جمله گلیم ، جاجیم ، ورنی و تابلوفرش های نفیس داشته و نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه ایفا می کنند.
عشایر خلخال با برخورداری از 42 هزار واحد دامی نقش مهمی در تولیدات دامی و تامین گوشت و پروتئین مورد نیاز مردم این شهرستان داشته و سالانه 360 تن گوشت قرمز ، 900 تن شیر و 38 تن پشم توسط جمعیت عشایری خلخال تولید و روانه بازار مصرف می شود.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار