وزیرخارجه عراق روز یکشنبه درتوضیحاتی راجع به بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب درقاهره ، گفت: ما با بند مربوط به محکومیت دولت ایران، بخاطر حمله تظاهرکنندگان به سفارت سعودی در تهران مخالفت و اعلام کردیم که حمله چند شهروند را نباید به پای دولت ایران نوشت.
کد خبر: ۱۶۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 11 January 2016
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی که اظهاراتش را شبکه البلادی ارگان جریان اصلاح به رهبری خود وی پخش کرده ، همچنین توضیح داد که در آن نشست به برادران عرب گفتم که تروریست های بسیاری هستند از کشورهای خود شما درعراق اما هیچگاه ما این تروریست ها را به پای دولت های شما نگذاشته ایم.

جعفری همچنین به سخنرانی اش در اتحادیه عرب اشاره کرده که در آن نسبت به گسترش تنش و بحران هشدار داده است.

درهمین حال،یک منبع در وزارت خارجه عراق نیزیکشنبه شب گفت که عراق به طور کامل با بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب در قاهره در خصوص تنش در روابط موجود میان ایران و سعودی موافقت نکرده است.

شبکه البلادی، دقایقی پیش در خبری به نقل از یک منبع در وزارت خارجه عراق گفت، بغداد به طور کامل با بیانیه پایانی موافقت نکرده است.

این منبع گفته که عراق درخصوص برخی بندهای بیانیه پایانی ملاحظاتی داشته است.

نشست قاهره در بعد از ظهر یکشنبه با صدور بیانیه ای که محتوای آن به دلیل نفوذ سعودی ها، قابل پیش بینی بود، از ریاض در قبال تنش اخیرش با تهران حمایت کرد.

نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب پیش از این درغروب یکشنبه مدعی شد که عراق از بیانیه پایانی و مواضع رژیم سعودی در قبال تهران حمایت کرده است.

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی درپایان نشست قاهره درحالی حرف های تکراری خود علیه تهران را به زبان رانده که عمده گروه های تروریستی در منطقه از سوی ریاض حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند و عربستان سعودی نیز به کانون صدور فتاوی خشونت و ترور تبدیل شده است.

گفته شده که لبنان با بیانیه پایانی اتحادیه عرب مخالفت کرد و به آن رای نداد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار