مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه گفت: 1640 دستگاه تاکسی فرسوده شهر ارومیه نوسازی می شود.
کد خبر: ۱۶۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 10 January 2016

فخرالدین معصوم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به تردد 1640 دستگاه تاکسی فرسوده در سطح شهر ارومیه اظهارکرد: میزان آلودگی ناشی از تردد این حجم تاکسی پیکان فرسوده به اندازه‌ای است که باید هرچه سریع‌تر از رده خارج شوند، بنابراین به لحاظ منطقی و عقلانی ضرورت نوسازی این تعداد خودرو فرسوده بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی با بیان این‌که با توجه به شرایط زیست محیطی و بحران آلودگی هوا خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل ضروری است، گفت: در سال 93، از 648 دستگاه تاکسی فرسوده ثبت نامی برای دریافت تاکسی جدید، تعداد 208 دستگاه نوسازی شد.

معصوم‌زاده علت عدم نوسازی تاکسی‌ها در سال 94 را اختلافات ناشی از ایران‌خودرو و ستاد سوخت کشور عنوان کرد و گفت: اکنون برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده شرکت ایران خودرو با اتحادیه تاکسیرانی کشور برای تحویل تاکسی‌های سمند، پژو و آریا وارد عقد قرارداد شده است و اتحادیه تاکسیرانی در حال مذاکره با شرکت‌های عامل برای پرداخت تسهیلات به رانندگان تاکسی جهت نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهری است.

وی با بیان این‌که شهر ارومیه جزو 8 شهر آلوده کشور است، افزود: نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کاهش آلودگی هوا موثر است، چرا که هر لیتر بنزین خودرو فرسوده در حدود 430 گرم آلاینده در هوا تولید می‌کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه در پاسخ به این‌که توزیع سوخت یورو 4 برای جلوگیری از آلودگی در ارومیه به کجا رسید، تاکید کرد: این سوخت فقط در کلانشهرها توزیع می‌شود.

وی با بیان این‌که متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی ارومیه 8 سال است، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شورا و شهرداری ارومیه در سال 95 تجهیز، توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی ارومیه است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار