سردار امین شریعتی:
سردار امین شریعتی سخنران ویژه مراسم بزرگداشت عملیات های کربلای 5-4-8،بیان کرد : برخی از سیاسیون در حق رزمندگان اجحاف می کنند در حالیکه همه می دانند دیپماسی آن روز ها به پشت گرمی رشادت های دلاوران ما انجام می گرفت و ما از نظر استراتژیکی نیازمند کربلای 8-4-5 بودیم تا به دشمن اجاره ندهیم بیشتر از گلیم خود پایش را دراز کند.
کد خبر: ۱۶۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 10 January 2016

سردار امین شریعتی  سخنران ویژه مراسم بزرگداشت عملیات های کربلای 5-4-8،بیان کرد : برخی از سیاسیون در حق رزمندگان اجحاف می کنند در حالیکه همه می دانند دیپماسی آن روز ها به پشت گرمی رشادت های دلاوران ما انجام می گرفت و ما از نظر استراتژیکی نیازمند کربلای 8-4-5 بودیم تا به دشمن اجاره ندهیم بیشتر از گلیم خود پایش را دراز کند.

به گزارش تابناک تبریز، امین شریعتی در مراسم بزرگداشت عملیات های کربلای 5-4-8 در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار کرد: شهدای عملیات های 5-4-8 را مظلومانه ترین شهدای دفاع مقدس می دانم، این مراسم جزو بهترین مراسم هایی بود که در عمرم دیده ام و اگر بخواهم یادی از شهدای این عملیات و خود عملیات بکنم، ساعت ها طول می کشد و من در هیچ شرایطی نمی توانم حق شهدای مظلوم آن دوران را ادا بکنم.

وی خاطرنشان کرد: درست است که در عملیات کربلای 5 به بصره نرسیدیم ولی نقش جمهوری اسلامی ایران را امروز در عراق به وضوح می بینیم، آمریکایی ها بعد از اشغال عراق می گفتد اینجا یک کشور اشغال شده است و هیچ کشوری نمی تواند سفارتشرا در اینجا فعال نگه دارد اما جمهوری اسلامی ایران ایستاد و به فعالیتش ادامه داد.

وی اضافه کرد: به صراحت می گویم اگر اینگونه تبیین شود که در کربلای 5 به بصره و به اهداف خود نرسیدیم این یک تفکر غلط است، امروز قدرت نظام جمهوری اسلامی در منطقه و در خروج آمریکایی ها از عراق نمایان است.

شریعتی با اشاره به اهداف عملیات کربلای 4 افزود: بصره از لحاظ سیاسی واقتصادی بسیار مهم بود و رزمندگان اسلام به این اهمیت متوجه بودند و انجام عملیات کربلای 4 می توانست که تا حدود بسیار زیادی دیپلماسی ضعیف ما را تقویت کند و عملیات کربلای 4 چنان دقیق و منظم طراحی شده بود که در عین ناباوری فرماندهان عراقی، رزمندگان ایرانی از اروند رود عبور کردند.

وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای ما بعد از دوران دفاع مقدس، مدیون خون شهدایی است که رفتند تا هم اکنون ما شاهد قدرت نمایی ایران در سوریه، لبنان، و عراق باشیم.

وی با بیان اینکه اهداف شهدا پایمال نشده، ادامه داد: شهدا بر اساس کلام امام (ره) که فرموده بودند راه قدس از کربلا می گذرد و این هدف شهدا شده و امروز پیاده روی اربعین، تبلور خون های شهدا است.

فرمانده اسبق لشکر عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه های اخیر در عربستان سعودی یادآور شد: جریان حمله به سفارت نباید ذهن ها را منحرف کند و از راه های مختلف باید با سعودی ها مقابله کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار