رییس شیلات گفت: پرورش ماهی زینتی در شهرها افزون بر اینکه نیاز به سرمایه و زمین اندک دارد زمینه ساز اشتغالزایی فراوانی نیز می باشد به شکلی که در هر کارگاه کوچک پرورش ماهی زینتی دست کم دو نفر به طور مستقیم و دو نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.
کد خبر: ۱۶۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 09 January 2016

رییس شیلات استان همدان از اعطا تسهیلات پرورش ماهیان زینتی برای توسعه مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان ؛  علی دولو با اشاره به قابلیت های پرورش ماهیان زینتی به عنوان یکی از مشاغل خانگی گفت: هیچ محدودیتی در دادن تسهیلات برای تولید ماهیان زینتی وجود ندارد.

رییس شیلات استان افزود:پرورش ماهی زینتی در شهرها افزون بر اینکه نیاز به سرمایه و زمین اندک دارد زمینه ساز اشتغالزایی فراوانی نیز می باشد به شکلی که در هر کارگاه کوچک پرورش ماهی زینتی دست کم دو نفر به طور مستقیم و دو نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

دولو بیان کرد:پرورش ماهیان زینتی به عنوان یکی از مشاغل خانگی دارای سود مناسب مطرح است که در آن می توان از نیروی کار زنان نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه سالیانه 3 میلیون 575 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در کارگاه های استان پرورش داده می شود، تصریح کرد: ماهیان کوپی، آنجل (رمری - دودی - کویز)، سوارتر، پرت ، کریوراس ، گورامی ، پلاتی ، فایتر، سورم، اسکار، فلاورهورن ، گلدفیش، زبرا و تایگر از انواع ماهیان زینتی استان هستند.

وی همچنین از وجود شرایط بسیار آسان برای راه اندازی کارگاه های ماهیان زینتی خبر داد و گفت : داشتن حداقل 70 متر فضای خانگی برای تولید 50 هزار قطعه در سال، عدم نیاز به آب های جاری زیادو امکان استفاده از آب شهری چاه های داخل منازل ، محدودیت عدم فاصله کارگاه های همجوار بامناطق مسکونی از مهمترین شرایط آسان راه اندازی این کارگاه ها است که موجب ترغیب و تقویت انگیزه سرمایه گذاران می شود.

رییس شیلات استان همدان ، تعداد کارگاه های فعال پرورش ماهیان زینتی این استان را40 کارگاه نام برد که 30 کارگاه مربوط به مشاغل خانگی است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار