رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۸۲۱ خانواده تحت حمایت این نهاد از خدمات مشاوره و حقوقی کمیته امداد به صورت رایگان بهره‌مند شده اند.
کد خبر: ۱۵۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 07 January 2016

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۸۲۱ خانواده تحت حمایت این نهاد از خدمات مشاوره و حقوقی کمیته امداد به صورت رایگان بهره‌مند شده اند.

به گزارش مهر، محمد مرادی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: زنان سرپرست خانوار، زنان دارای سرپرست زندانی، نوعروسان تحت حمایت و زوج های جوان دارای اختلاف از گروه های هدف برای ارائه مشاوره‌های حقوقی به آنان هستند.

وی اظهار داشت: در سال جاری با کمک ۴۰۰ میلیون ریالی خیرین و نیکوکاران تعداد ۷ نفر از زندانیان سرپرست خانوار که جرائم غیر عمد داشته اند آزادشده‌اند.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان همدان تاکید کرد: کمیته امداد با توجه به اهداف و برنامه‌های طراحی‌شده تلاش گسترده‌ای برای پیگیری کارهای حقوقی و مشاوره مددجویان انجام داده که در این زمینه به نتایج خوبی نیز دست پیداکرده است.

مرادی بیان داشت: خانواده‌ها به دلایل مختلف اعم از طلاق، اعتیاد و تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند که در برخی موارد با ارائه یک مشاوره حقوقی ساده می‌توان فرد را به مسیر اصلی زندگی خود برگرداند.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان همدان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۴۴۶ مورد مکاتبات با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در راستای مشکلات حقوقی مددجویان تحت حمایت این نهاد انجام‌شده است.

پرداخت ۶۴ میلیارد ریال کمک‌هزینه معیشت به مددجویان همدانی

مدیر کمیته امداد شهرستان همدان نیز از پرداخت ۶۴ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال کمک‌هزینه معیشت به مددجویان همدانی خبر داد.

نقی منوچهری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای محرومیت‌زدایی و زدودن فقر، کمک‌هزینه معیشت به ۱۱ هزار و ۷۹۱ خانوار زیرپوشش این نهاد پرداخت‌شده است.

وی افزود: این کمک‌هزینه معیشتی بااعتباری افزون بر ۶۴ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال پرداخت‌شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان همدان با اشاره به اینکه کمیته امداد گروه‌های مختلف مددجویان را اعم از فقدان سرپرست، ازکارافتادگی سرپرست، معلولیت سرپرست و بیماری سرپرست و درماندگی بر حسب نوع نیازمندی زیرپوشش دارد، گفت: مبالغ جمع‌آوری‌شده در قالب صدقات با یک تقسیم‌بندی در زمینه‌های خرید و تعمیر مسکن، کمک‌های موردی، خدمات تحصیلی، درمان و جهیزیه برای مددجویان زیرپوشش این نهاد هزینه می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار