مراسم ویژه تحویل سال بامداد امروز با حضور گسترده زائران در بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 21 March 2015
به گزارش تابناک قم، از ساعاتی پیش از تحویل سال نو و از دقایق ابتدایی بامداد روز شنبه، تمامی شبستانها و صحنهای حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و خیابانهای اطراف مملو از جمعیت بود. 
در این آیین باشکوه ، مداحان اهل بیت (س) اشعاری در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) و کریمه اهل بیت (س) خواندند و مردم نیز با نماز، دعا و نیایش خود را آماده شروع مراسم تحویل سال نو کردند.
قرائت زیارت نامه حضرت معصومه (س) و اجرای برنامه تواشیح از دیگر برنامه های آیین تحویل سال نو در این بارگاه ملکوتی بود. 
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی از خطیبان کشور در این مراسم به شرح دعای سال نو پرداخت و گفت: کسی که ولایت الهی را بپذیرد به سعادت می رسد و انسان باید خود را بنده خدا بداند چرا که همه چیز در دست پروردگار متعال قرار دارد. 
وی با تاکید بر خواندن نماز در اول وقت، آن را از افضل عبادات برشمرد و اظهار کرد: همه ما انسانها باید تقوا داشته باشیم و لازمه آن ترک و دوری از گناهان و انجام واجبات است و سختیهایی در مسیر راه انسان قرار می گیرد که باید در مقابل آنها با اتکای به خدا صبوری به خرج دهیم. 
پیش از شروع سال نو؛ یکی از مداحان اهل بیت(ع) دعای توسل را قرائت کرد و هنگام تحویل سال نو در ساعت 2:15:10 (ساعت دو و 15 دقیقه و 10 ثانیه) مردم با قرائت دعای تحویل سال نو و با پنج بار ذکر یا زهرا (س) گفتن سال جدید خود را شروع کردند و آوای یا مقلب القلوب آنها در فضای معنوی حرم مطهر طنین انداز شد. 
پس از اجرای مراسم سال نو، پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی پخش شد.
در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، جمعی از مسوولان استان و اقشار مختلف مردم از سراسر کشور حضور داشتند. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار