معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به برنامه‌های نوروزی شهرداری شیراز گفت: برنامه "حکایت فرهنگ شهر" با محوریت شعر و ادبیات هر در جوار آرامگاه حافظ اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 21 March 2015
به گزارش تابناک فارس و به نقل از تسنیم،محمد فرخزاده صبح امروز در حاشیه استقبال از مسافران نوروزی به برنامه‌های فرهنگی شهرداری در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه " حکایت فرهنگ شهر" با محوریت شعر و ادبیات و ترویج آن بین مسافران هر شب در جوار آرامگاه حافظ و از چهارم فروردین نیز در جوار آرامگاه سعدی اجرا می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در محور حافظیه خبر داد و گفت: بیش از صد غرفه در این نمایشگاه دایر است و هنرمندان در زمینه هنرهای سنتی به ویژه هنرهایی که در حال فراموشی هستند، به ایفای نقش می‌پردازند.

فرخزاده افزود: در بخشی از این نمایشگاه نیز هنرهای نو و معاصر که با خلاقیت هنرمندان به وجود آمده‌اند، ارائه می‌شود و مسافران می‌توانند هر شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در بوستان جنت نیز نمایشگاهی با 47 غرفه با موضوعات مشاوره، فرهنگی و بحث‌های مربوط به کودک و مسابقات مربوط به آنها برپا شده است.

وی تصریح کرد: در کمپ‌های نوروزی در بوستان‌های زیباشهر و شهدا غرفه‌هایی دایر شده است و در اماکن تاریخی مانند ارگ کریم‌خانی و محور حافظیه نیز برنامه‌ای برای معرفی و ترویج بازی‌های بومی و محلی در نظر گرفته شده است.

فرخزاده از برپایی گالری خیابانی در محور حافظیه خبر داد و گفت: این گالری برای آشنایی بیشتر مسافران با اماکن تاریخی، آدرس و ساعات بازدید آنها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به همکاری مشترک شهرداری و اوقاف در اجرای طرح آرامش بهاری افزود: امسال بزرگترین طرح آرامش بهاری کشور در شیراز اجرا می‌شود و شهرداری با اوقاف برنامه‌های مشترکی برای اجرای آن انجام می‌دهند.

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری متکدیان و معتادان از سطح شهر تصریح کرد: امسال در طرح ضربتی 720 معتاد و متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شده که در کمپ‌ها مستقر شده و به آنها خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار