بیش از 1000 سگ ولگرد از ابتدای امسال زنده گیری و به مرکز نگهداری حیوانات در کرج منتقل شد.
کد خبر: ۱۵۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 03 January 2016
مسعود سلیمی با اشاره به افزایش سگهای ولگرد در فصل سرما گفت: این سگ ها به دلیل آلودگی های زیست محیطی و به خطر انداختن سلامت انسانها بشکل مستمر طی گشت زنی های اکیپ زنده گیری سگ های ولگرد جمع آوری می شوند.

در همین راستا شهروندان نیز از طریق ثبت پیام در سامانه های 137 و 1888 مشارکت فعالی در جمع آوری سگ های ولگرد داشته اند به طوری که طی 9 ماه ابتدای سال، 193 پیام از طریق سامانه های نظارت همگانی دراین خصوص ثبت شده است.

وی با اشاره به فعالیت مبارزه با موش در سال 94 بیان کرد: از ابتدای سال بیش از 1100 تله کشنده و چسبی برای مبارزه با موش استفاده شده است.

در استفاده از سایر روش های مبارزه نیز 1080 دریچه یکطرفه نصب و 178 منفذ موش لانه کوبی شده است، همچنین طی مبارزه مکانیکی و شیمیایی با این جانوران مضر شهری، 990 لاشه موش جمع آوری شده است.

سلیمی افزایش سطح اطلاعات شهروندان در زمینه راه های جلوگیری از ازدیاد موش ها را در تسریع مبارزه با آنها مهم دانست و افزود: توزیع 19 هزار بروشور آموزشی و نصب بنرهای اطلاع رسانی از جمله اقداماتی است که به همین منظور توسط اداره ساماندهی در سطح منطقه انجام شده است و علاوه براین 76 دوره آموزشی در اماکن عمومی منطقه ویژه شهروندان برگزار شده است.

به گفته سلیمی طی 9 ماهه اول سال 1245 پیام 137 در راستای مبارزه با موش در این سامانه ثبت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار