رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرماشاه از پلمپ 31 واحد عرضه غیرمجاز مرغ زنده در شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 04 January 2016
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرماشاه از پلمپ 31 واحد عرضه غیرمجاز مرغ زنده در شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، تورج کرمیان روز یکشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی کرمانشاه اظهار کرد: پلمپ این واحدها براساس حکم قضایی و با نیز همکاری شبکه بهداشت و ارگانهایی چون اداره صنعت، معدن و تجارت و شهرداری انجام شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای دی امسال تاکنون، در بیش از یک هزار و 200 مورد بازدید کارشناسی از مراکز عرضه مواد خام پروتئینی بیش از چهار هزار کیلوگرم مواد خام پروتئینی ناسالم، ضبط و به صورت بهداشتی امحا شد.

کرمیان افزود: مرغ زنده از طریق حمل و نقل و یا نگهداری غیراصولی همچنین کشتار غیرمجاز، می تواند زمینه انتشار انواع بیماری های طیور و بیماری های مشترک را باعث شود و سلامت عمومی شهروندان و صنعت مرغداری را مورد تهدید جدی قرار دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: با عنایت به نظارت بهداشتی و شرعی بر روی محصولات استحصالی از کشتارگاه های طیور و با توجه به عدم نظارت یاد شده بر مراکز عرضه غیر مجاز مرغ زنده و خطر بیماری های قابل انتقال از پرندگان به انسان، لذا کشتار غیرمجاز تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی جامعه می باشد.

وی در پایان از مردم تقاضا کرد به خاطر ارزان خریدن، سلامت خود و خانواده خود را به خطر نیندازند و فرآورده خام دامی مصرفی خود را از مراکز عرضه مجاز و دارای مهر تایید بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و در صورت داشتن هرگونه انتقاد و یا پیشنهاد با سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی استان تماس بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار