کد خبر: ۱۵۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 02 January 2016
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه زاهدان بر توجه نداشتن صرف به شرایط سنی و تحصیلی داوطلبان نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تاکید کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عرصه انتخابات همیشه صحنه حضور سیاسی مردم برای پشتیبانی و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی با رعایت شرایط انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان بوده است.
وی گفت: رعایت این شرایط باید به گونه ای باشد که به اصل مشارکت مردم لطمه وارد نشود اما نباید صرفا به شرایطی که در قانون پیش بینی شده به عنوان مثال شرط علمی و شرط سنی اکتفا کرد.
آیت الله سلیمانی تاکید کرد: داشتن روحیه انقلابی، تفکر جهادی، بصیرت نافذ، قدرت تشخیص برای فهم نقشه دشمنان، سلامت نفس، تقوای فردی و از جنس مردم بودن از جمله شرایطی است که برای تایید صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان اظهارکرد: طبیعی است نتیجه تلاش 10 روزه شورای نگهبان بعد از اتمام زمان مقرر برای نام نویسی داوطلبان در انتخابات پیش رو، تایید صلاحیت بعضی ها و رد صلاحیت عده ای دیگر باشد، اما نامزدهای معترض باید از طریق مجاری قانونی و بدون متهم کردن فرد یا گروه سیاسی خاص اعتراض خود را اعلام کنند.
وی گفت: بر اساس اعلام وزیر کشور نام نویسی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 65 درصد و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری 62 درصد در مقایسه با دوره های قبل رشد داشته است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: اثبات کارآمدی حاکمیت مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی برای جهانیان، جدی بودن رقابت داخلی با حضور نخبگان سیاسی، خنثی کردن تبلیغات غلط دستگاه های خبرپراکنی دشمنان در زمینه فرمایشی بودن انتخابات در ایران و تقویت ساختار شرایط حضور در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی از مهمترین پیام های افزایش نام نویسی داوطلبان در انتخابات این دوره به حساب می آید.
وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت سالروز حماسه شهدای هویزه که روز شهدای دانشجو نامگذاری شده است، گفت: دانشجویان ایران اسلامی باید همواره این بزرگواران را به عنوان الگوی خود بشناسند.
آیت الله سلیمانی همچنین با تبریک آغاز سال 2016 میلادی و سالروز ولادت حضرت عیسی(ع) به جامعه بشری بویژه مسیحیت از زحمات مسیحیان کشور در هشت سال دفاع مقدس تقدیر کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان افزود: رهبر معظم انقلاب در آستانه سال نو میلادی به خانه یک راننده تاکسی که پدر شهیدی از جامعه مسیحیت بود، رفتند که این خانواده را به تعجب واداشت اما برای ایشان یک سنت جاریه در زندگیشان به حساب می آید.
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در همان اوایل جنگ که نماینده امام امت(ره) در وزارت دفاع بودند سبک زندگیشان سرکشی به خانواده شهدا از هر گروه و مذهب بود که هنوز هم این سنت را حفظ کرده اند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان وبلوچستان و کرمان افزود: ارامنه در دوران دفاع مقدس 89 شهید، 105 جانباز، 25 اسیر و چهار مفقودالاثر تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کردند که نشان از همبستگی آنان و مسلمانان ایران و جایگاه بالای مفهوم شهادت برایشان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار