نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فتنه گری و توطئه چینی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایت کار علیه جمهوری اسلامی ایران تمام ناشدنی است و در این مسیر باید هوشیار و آگاه باشیم.
کد خبر: ۱۵۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 30 December 2015
به گزارش تابناک تبریز،آیت الله محسن مجتهدشبستری روز چهارشنبه در همایش روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت به مناسبت 9 دی در تالار اجتماعات مصلای بزرگ تبریز، افزود: ملت آگاه و بیدار ایران اسلامی باید همچون حوادث سال 88 و حماسه تاریخی 9 دی بصیرت خود را حفظ کرده و در برابر فتنه انگیزی ها و دسیسه های دشمنان ایستادگی کنند.
وی، از فتنه سیاسی به عنوان غبارآلود کردن فضای عمومی جامعه یاد کرد که در آن دشمنان تلاش می کنند مردم را در مسایل مختلف کشور دچار سردرگمی کنند.
آیت الله مجتهدشبستری با بیان ریشه های فتنه سال 88 گفت: نقطه اوج این اتفاق به حوادث تلخ روز عاشورا بر می گردد که عده ای لائیک، منافق و سلطنت طلب با آتش زدن پرچم های عزای حسین (ع) اقدام به پایکوبی در خیابان ها کردند.
وی ادامه داد: به خاطر اینکه این عده در قداست شکنی از حد گذشتند کاسه صبر مردم لبریز شد و پس از هشت ماه سکوت، مردم به طور خودجوش وارد میدان شده و حماسه 8 دی تبریز و 9 دی در سراسر کشور را خلق کردند.
امام جمعه تبریز، حماسه های 8 دی تبریز و 9 دی ملات بابصیرت ایران را نمونه ای از ارتباط عاطفی و ناگسستنی امت با ولایت دانست که در آن مردم ایران بار دیگر نشان دادند در دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب و ولایت فقیه هرگز کوتاهی نمی کنند.
آیت الله مجتهدشبستری با تاکید بر اینکه دشمنی و کینه توزی های استکبار جهانی و آمریکا و انگلیس با ایران هرگز تمام نمی شود، یادآور شد: بر این اساس هنوز هم زمزمه هایی از ایجاد فتنه های جدید در آستانه انتخابات اسفند ماه به گوش می رسد که مردم باید با هوشیاری و بصیرت خود بار دگیر این فتنه انگیزی ها را خنثی کنند.
وی در ادامه با اشاره به موفقیت های تیم هسته ای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات مربوطه، اظهار کرد: اینکه آمریکا دوباره اقدام به کارشکنی در برجام می کند نشان دهنده خوی استعماری این کشور است.
آیت الله مجتهدشبستری، تحریم ها علیه سپاه پاسداران، مساله مربوط به روادید و زیرسئوال بردن شورای نگهبان از سوی رسانه های بیگانه را از جمله مواردی برشمرد که نشان می دهد فتنه گری های دشمنان و در راس آنها آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی تمام نشده و هنوز ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این همایش با اشاره به برنامه های مختلف این شورا در سالروز حماسه 9 دی، گفت: برنامه های سیاسی، عقیدتی، فرهنگی و اجتماعی در سطح استان برگزار می شود.
حجت الاسلام حسین تقی زاده افزود: حماسه 8 دی مردم تبریز در خلق حماسه 9 دی در سراسر ایران اسلامی بسیار تاثیرگذار بود تا مردم کشور علیه فتنه گران یکصدا و یکپارچه باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار