مدیر آب و فاضلاب شهری تویسرکان با بیان اینکه 95 درصد از مشترکان تویسرکان و سرکان دارای شبکه آب و فاضلاب هستند، گفت: پنج درصد باقیمانده نیز در صورت همکاری شهرداری و شورای شهر، از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‎مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۵۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 29 December 2015

مدیر آب و فاضلاب شهری تویسرکان با بیان اینکه 95 درصد از مشترکان تویسرکان و سرکان دارای شبکه آب و فاضلاب هستند، گفت: پنج درصد باقیمانده نیز در صورت همکاری شهرداری و شورای شهر، از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهرهمند می‌شوند.

به گزارش فارس، محسن حمیدیان اظهار کرد: آب شرب شهرهای تویسرکان و سرکان از دشت فریازان تأمین می‌شود که در حال حاضر هشت حلقه چاه با 95 لیتر در ثانیه وظیفه آبرسانی شهرستان تویسرکان را برعهده دارند.

وی با اشاره به کسری منابع آب امور آب و فاضلاب تویسرکان در سال جاری افزود: امسال دو حلقه چاه دیگر برای جلوگیری از قطعی آب، از کشاورزان اجاره گرفته شده است.

مدیر آب و فاضلاب شهری تویسرکان ادامه داد: در حال حاضر 22 هزار مشترک زیرمجموعه آبفای شهرستان هستند و تمام جمعیت شهری به علاوه سه روستا از آب شرب سالم بهداشتی برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد از مشترکان شهرهای تویسرکان و سرکان دارای شبکه آب و فاضلاب هستند، گفت: پنج درصد باقیمانده نیز در صورتی که شهرداری و شورای شهر، نسبت به تملک و بازگشایی معابر اقدام کنند میتوانند از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهرهمند شوند.

حمیدیان با اشاره به کاهش بارندگی و نزولات آسمانی طی امسال خاطرنشان کرد: با حفر بی‌رویه چاههای غیر مجاز میزان آبدهی چاههای شرب امسال 60 درصد کاهش داشته است که این میزان بیشترین کاهش در سطح استان است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سد مخزنی سرابی در سال جاری تصریح کرد: امسال آب و فاضلاب شهرستان تا راهاندازی تصفیهخانه دائم اقدام به نصب یک دستگاه پکیج تصفیه آب مسطح با ظرفیت 30 لیتر در ثانیه کرده است.

مدیر آب و فاضلاب شهری تویسرکان اضافه کرد: در سال 95 نیز برای تصفیه آب، نصب پکیج یک دستگاه دیگر با ظرفیت 80 لیتر در ثانیه در دست اقدام است که مراحل ساخت و اجرای آن به زودی انجام میشود.

وی با اشاره به سرمای شدید هوا در چند روز گذشته تأکید کرد: از همه مشترکان تقاضا داریم ضمن خشک کردن مخزن کنتور آب در صورت یخزدگی کنتور از تماس مستقیم شعله آتش با کنتور جلوگیری کنند.

حمیدیان با بیان اینکه امسال به مانند سال گذشته هیچ موردی از یخ‌زدگی کنتور مشاهده و گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: امسال در تویسرکان 450 مورد کنتور فرسوده از سوی آب و فاضلاب شهرستان تعویض شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار