کد خبر: ۱۵۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 28 December 2015
در حالی که از چند روز پيش مشخص بود داعش در حال پذيرش شكست در مرکز استان الانبار است، ارتش عراق دیروز عنوان کرد که نیروهای داعش از ساختمان های دولتی شهر رمادی خارج شده اند و نیروهای ویژه مشغول خنثی کردن تله های انفجاری در این منطقه هستند. يك روز قبل از اين اتفاق ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه داعش فایلي صوتی منتشر کرد.

منابع عراقی دیروز از آزادسازی هشت منطقه شهر الرمادی و در مجموع ۸۰ درصد این شهر از اشغال تروریست‌های تکفیری و کشف ۱۲ منزل بمب‌گذاری شده در استان صلاح‌الدین خبر دادند.

فرماندهی عملیات مشترک(امنیتی-داوطلب مردمی) عراق روز دوشنبه ۳۰ آذر آغاز عملیات پاکسازی شهر الرمادی از لوث تروریست‌های تکفیری را اعلام کرده بود که از آن زمان تا کنون، نیروهای امنیتی با پیشروی چشمگیر در مناطق مختلف، مناطق متعددی را آزاد کرده و تلفات و خسارت‌های سنگینی به داعشی‌ها وارد کردند.

 همزمان با این اتفاق ابوبکر البغدادی در فایلی صوتی که روز شنبه منتشر شد گفت: داعش بسیاری از مناطق تحت تصرف خود را در عراق و سوریه از دست داده اما این امتحانی بیش نیست.

خلیفه خود خوانده افزود: جنگ پیش رو آخرین جنگ داعش خواهد بود و پس از آن به غرب یورش خواهیم برد و آنها دیگر به ما حمله نخواهند کرد و آنگاه اسلام در سراسر جهان حکمفرما خواهد شد.

بغدادی در این پیام صوتی اعلام کرد حملات هوایی جنگنده‌های روسیه و نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا تاثیری بر داعش نداشته است. ابوبکر بغدادی با تمسخر ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا گفت کشورهای غربی جرأت اعزام نیروی زمینی به پایگاه های این گروه را ندارند؛ چرا که پیشتر در عراق و افغانستان با شکست مواجه شده اند.

در ادامه این پیام صوتی آمده است: داعش بزودی آماده آغاز جنگ آزادسازی قدس است. بله، فلسطین! یهود می پندارد ما آن را فراموش کردیم و آن را رها کردیم. این طور نیست ای یهودیان؛ ما فلسطین را فراموش نکردیم و هرگز فراموش نخواهیم کرد. بغدادی همچنین اعلام کرد یقین داشته باشید خداوند بندگان مؤمنش را یاری خواهد کرد و بشارت بر شما باد که دولتتان در خیر و خوبی است و هر زمان که جنگ علیه آن شدت می گیرد و سختی ها فزونی می یابد، خلوص و صلابت صفوف آن افزایش می یابد. بغدادی در این پیام از عربستان سعودی نیز برای تلاش ها به منظور تشکیل ائتلافی متشکل از کشورهای اسلامی به قصد مبارزه با این گروه تروریستی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این پیغام صوتی ۲۴ دقیقه‌ای، نخستین پیام از این نوع در طول هفت ماه گذشته است. مشخص نیست زمان ضبط این پیام چه هنگام بوده ولی در آن به ائتلاف ۳۴ کشور ضد داعش که ۲۴ آذرماه توسط عربستان سعودی اعلام شد، اشاره شده است.

اولین و آخرین بار که البغدادی در جمعی حضور یافت به تابستان سال ۲۰۱۴ و در شهر موصل باز می‌گردد؛ شهری که هنوز در تصرف داعش است.

گفتنی است داعش در روزها و ماه های اخیر بسیاری از مناطق تحت اشغال خود را در عراق و سوریه از دست داده و از البغدادی طی شش ماه گذشته هیچگونه پیام صوتی و تصویری منتشر نشده بود بنابراین سخنان وی را بیشتر می بایست در راستای تقویت روحیه افراد داعش که درگیری های دشواری در سال آینده نیز خواهند داشت، ارزیابی نمود به خصوص این که صحبت از انجام عملیات برای آزادی موصل نیز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار