ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در 16 شهرستان استان بمناسبت ایام نوروز 94 بیش از 80 برنامه فرهنگی و هنری را برگزار خواهند کرد.
کد خبر: ۱۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲ 18 March 2015
به گزارش تابناک گیلان ، فیروز فاضلی اظهار کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در 16 شهرستان استان بمناسبت ایام نوروز 94 بیش از 80 برنامه فرهنگی و هنری را برگزار خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این برنامه ها در قالب تولید، نظارت و تدوین بروشور راهنمای گردشگری با همکاری ستادهای گردشگری در شهرستان ها، برپایی نمایشگاه های عکس از جاذبه های توریستی گیلان، برپایی نمایشگاه های کتاب با محوریت معرفی جاذبه های توریستی استان و نمایشگاه لباس های بومی و محلی انجام می شود.

فاضلی ادامه داد: همچنین برگزاری جشنواره های سفره هفت سین و رنگ آمیزی تنگ بلور و تخم مرغ، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری و شب های شعر از دیگر برنامه های نوروزی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تداخل ایام فاطمیه با نوروز 94، افزود: آیین تعزیه با محوریت شهادت حضرت زهرا و نمایش های آییینی و محلی با محوریت سنت ها در ایام فاطمیه و شب های موسیقی، جنگ شادی و نمایش های طنز بعد از ایام فاطمیه در مجتمع های فرهنگی و هنری استان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: همچنین بعد از ایام فاطمیه نیز جشن و جنگ بهاری و برنامه های ترکیبی در مجتمع ها و مراکز تفریحی و پارک ها تدارک دیده شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار