رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: براثر فرارسیدن سرما پرندگان مهاجر از مناطق سیبری و آسیای میانه به برکه ها و آبگیر های شهرستان گچساران مهاجرت کردند.
کد خبر: ۱۵۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 27 December 2015
به گزارش ایسنا عبدال دیانتی نسب در جمع خبرنگاران افزود: پرندگان مهاجر به گچساران مهاجرت کردند.

وی بیان کرد: براثر فرارسیدن سرما پرندگان مهاجر از مناطق سیبری و آسیای میانه به برکه ها و آبگیر های شهرستان گچساران مهاجرت کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران خاطرنشان کرد: انواع لک لک، حواصیل خاکستری و سفید و مرغابی سار، چنگر، کاکانی، پرستوی دریایی، گیلانشاه و بالکان از پرندگان مهاجری هستند که در سواحل سد کوثر، رودخانه خیرآباد، زهره و دیگر مناطق گچساران زمستان را سپری می کنند.

دیانتی نسب تصریح کرد: این پرندگان آبزی و کنار آبزی تا اواخر اسفند ماه در منطقه خواهند ماند.

وی ادامه داد: با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا این پرندگان به مناطق زیستی کشورهای آسیای میانه و سیبری باز کوچ می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران بیان کرد: با توجه به این که پرندگان مهاجر از کشورهای همسایه به این شهرستان کوچ کرده اند احتمال اینکه آنها به بیماری پرندگان آلوده باشند، وجود دارد.

دیانتی نسب اضافه کرد: ماموران حفاظت محیط زیست برای گشت زنی در مناطق زمستان گذرانی پرندگان مهاجر حضور دارند و در صورت شکار پرندگان با افراد خاطی برخورد قانونی صورت می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار