رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری باید در اجرای طرح‌های عمرانی و شهری نسبت به پرداخت مطالبات مردم در تملک املاک محدوده طرح پیگیری جدی تری داشته باشد.
کد خبر: ۱۵۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 26 December 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فرج اله فصیحی رامندی در جلسه شورای شهر قزوین که ظهر شنبه در تالار مردم برگزار شد ضمن قدردانی از شهرداری برای اجرای طرح‌های توسعه شهر قزوین گفت: باید پرداخت به‌ موقع حقوق صاحبان ملک هایی که توسط شهرداری تملک شده است در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به لایحه مطرح‌شده در جلسه، پرداخت بموقع حقوق مالکانی که ملک آن‌ها برای اجرای پل خلیج‌فارس تملک شده مورد توجه باشد.

احد چگینی رئیس کمیسیون املاک و توافقات شورا نیز گفت: برای بررسی دقیق‌ لوایح و تصویب آن لازم است شهرداری مستندات و گزارش کارشناسی ارائه کند و پرداخت به‌ موقع مطالبات مالکان از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار  شهرداری قزوین قرار گیرد.

علی صادقی نیارکی، عضو دیگر شورای شهر هم گفت: شهرداری قزوین با وجود مشکلات اقتصادی حاکم اقدامات خوبی را انجام داده است ولی شهروندان نیز دارای حقوقی هستند که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی پیشنهاد کرد شهرداری برای حل بخشی از مشکلات مربوط به تملک املاک شهروندان، بخشی از اموال را از طریق مزایده به فروش رسانده و مطالبات شهروندان را پرداخت کند.

حسین غیاثوند رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نیز در این جلسه یادآورشد: در اجرای طرح‌های شهری ازجمله پل خلیج‌فارس مقرر شده بود تعدادی از دستگاه‌های استان همکاری کنند ولی شهرداری قزوین بدون مشارکت آن‌ها اقدام به اجرای پروژه کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات ایجادشده می‌توان با برگزاری جلسات تخصصی و مشترک با متولیان مربوطه، به نتایج بهتری رسید.

غیاثوند ضمن تشکر از شهرداری قزوین برای اقدامات صورت گرفته یادآور شد: در شرایط اقتصادی کنونی باید تملک املاک برای اجرای پروژه‌ها بر اساس اولویت انجام شود.

محمدرضا صدیقی، رئیس کمیسیون شورایاری نیز خواستار رسیدگی به وضعیت مطالبات مالکان املاک تملک شده برای اجرای پروژه خلیج‌فارس شد و گفت: تعداد مراجعات مردمی برای این موضوع زیاد است و شهرداری باید برای رفع این مشکل راهکارهای درستی را ارائه دهد.

شهلا عطایی رئیس گروه بانوان شورا نیز با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرداری‌ها گفت: شهرداری قزوین نیز تشکیل اتاق فکر برای بررسی این موضوع  را مفید دانست و بیان کرد: اقدامات انجام‌شده از سوی شهرداری برای توسعه و پیشرفت شهر مطلوب است و شهرداری به‌ تنهایی قادر به رفع همه مشکلات نیست.   

شیوا شهرام فر، نماینده شهرداری در شورای شهر قزوین نیز در پاسخ به سؤالات اعضای شورا در خصوص پرداخت به‌ موقع مطالبات شهروندان گفت: شهرداری تلاش می کند به تعهدات خود در زمینهٔ پرداخت مطالبات شهروندان عمل کند.

وی افزود: در اجرای پروژه پل خلیج‌فارس، شهرداری یکی از ارگان‌های مشارکت‌ کننده است و در شرایط اقتصادی حاکم  نباید همه فشارهای مالی به شهرداری وارد شود.

مدیر درآمد شهرداری قزوین یادآورشد: رفع مشکلات شهر نیازمند خرد جمعی و مشارکت تمام ارگان‌های ذی‌ربط است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار