رئیس اداره امور فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:
رئیس اداره امور فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به شناسایی آسیب‌های برخی هیئات مذهبی گفت: حرکات ناموزون، استفاده از شمایل معصومان و بزرگان دین، شبیه گردانی، ایجاد راه‌بندان در خیابان‌ها از جمله این آسیب‌ها می‌باشد.
کد خبر: ۱۵۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 23 December 2015

به گزارش تابناک تبریز، حبیب طاهری ظهر امروز در همایش استانی اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی آذربایجان‌شرقی به تشریح اقدامات انجام یافته در زمینه آسیب‌شناسی هیئات مذهبی استان پرداخت.

وی گفت: در زمینه آسیب‌شناسی انحرافات برخی هیئات مذهبی و دسته‌جات عزاداری در سال‌های اخیر اقداماتی صورت گرفته و این آسیب‌ها در قالب فیلم تهیه و ارائه می‌شود.

رئیس اداره امور فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: حرکات ناموزون، استفاده از شمایل معصومان و بزرگان دین، شبیه گردانی، ایجاد راه‌بندان در خیابان‌های سطح شهر و خودزنی و آسیب‌رساندن به بدن از جمله این آسیب‌ها می‌باشد.

وی بیان کرد: اختلاط زن و مرد در دسته‌جات عزاداری و نیز استفاده از آلات موسیقی در دسته‌جات عزاداری از دیگر آسیب‌های شناسایی شده است.

طاهری با اشاره به برگزاری برخی جلسات مذهبی ویژه بانوان در سطح شهر تبریز و استان گفت: در برخی از این جلسات سوءاستفاده از احساسات مذهبی بانوان نیز صورت می‌گیرد و حتی برخی از افرادی که جلسات را اداره می‌کنند بازار کار خوبی نیز کسب کرده‌اند.

وی بیان کرد: تهیه کارت ویزیت توسط برخی از این افراد آن هم به صورت رشته‌های تخصصی صورت می‌گیرد و برخی نیز مدعی سخنرانی نیز هستند.

رئیس اداره امور فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آسیب‌های مذهبی تصریح کرد: برگزاری جلسات ساماندهی شئونات مذهبی، استفاده از بیانات نماینده مقام معظم رهبری در استان و نیز نشست‌های تخصصی با حضور اعضای هیئات مذهبی در این زمینه صورت گرفته و شاهد برگزاری مجالس مذهبی ساماندهی شده و منسجم با حضور مداحان برجسته استان در سال‌های اخیر هستیم./فارس



 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار