کد خبر: ۱۴۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 21 December 2015

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: از سال آینده کارگران دارای پروانه مهارت در پروژه‌های عمرانی به کار گرفته می‌شوند.

حسن عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به منظور حمایت از کارگران دارای مهارت از سال آینده کارگران دارای پروانه مهارت در پروژه‌های عمرانی به کار گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: داشتن مهارت در بین افراد یکی از مهمترین مسائلی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود، لذا جویندگان کار برای اینکه بتوانند راحت‌تر در محیط های کاری جذب کار شوند می توانند با گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای مهارت کافی را در رشته‌های مختلف کسب کنند و وارد بازار کار شوند.

عزیزی تصریح کرد: در این راستا برای تحقق اهداف مورد نظر باید با تهیه بانک اطلاعاتی از کارگران دارای پروانه مهارت آنها را شناسایی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از صدور بیش از یک هزار و700 کارت پروانه مهارت ساختمان در البرز خبر داد و افزود: صدور یک‌هزار و 772 فقره پروانه مهارت ساختمان برای کارگران ساختمانی طی سال جاری در این استان بوده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز خاطرنشان کرد: به منظور تعیین صلاحیت مهارت فنی متقاضیان شرکت کننده در آزمون حرفه‌‌ای مختلف صنعت ساختمان، از بین 4هزارو 253 شرکت کننده در حرفه‌های مختلف صنعت ساختمان، 2 هزار و 319 نفر قبول و یک‌هزار و 772 نفر موفق به دریافت کارت پروانه مهارت از این اداره کل شدند.

عزیزی گفت: برای بالا بردن مهارت فنی و توانمندسازی این افراد در بخش‌های مختلف ساخت و ساز، در تمام مراکز تابعه نسبت به برگزاری و اجرای دوره‌های آموزشی در اکثر حرفه‌های مربوط به صنعت ساختمان به صورت کوتاه مدت اقدام شده که پس از اتمام دوره، افراد مورد سنجش و ارزشیابی قرار گرفتند.

وی افزود: افرادی که دوره‌های سنجش مردود شوند به اداره آموزش ارجاع شده و پس از تکمیل مهارت مجدد سنجش خواهند شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: طرح سنجش مهارت کارگران ساختمانی از سال 87 آغاز شده که در این مدت بیش از 100 هزار نفر مورد سنجش و ارزشیابی قرار گرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار