معین در دانشگاه تبریز:
معین خواستار صلاحیت سنجی و معیاریابی کاندیداها شد و گفت: بر اساس معیارهای اخلاقی، معنوی و اجتماعی این صلاحیت‌ها را تعیین کرده و به جامعه منتقل کنید و در این میان نباید منتظر احزاب سیاسی باشیم.
کد خبر: ۱۴۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 21 December 2015

به گزارش تابناک تبریز، مصطفی معین ظهر امروز در همایش احیای هویت دانشجویی، چالش‌ها و راهکارها در تالار وحدت دانشگاه تبریز با بیان اینکه در دولت قبلی امکان سخنرانی و حضور در دانشگاه‌ها را نداشته است اظهار داشت: خود را از این جامعه دانشگاهی می‌دانم اما نمی‌دانم به چه دلیلی خادمی که افتخار خدمتگزاری به دانشگاهیان را داشته اما اجازه حضور و سخنرانی را در دانشگاه را پیدا نکردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: در این جلسه دانشگاهی که خانوادگی است همه طیف‌ها مورد احترام بوده و همه ما جامعه دانشگاهی و عضو یک خانواده هستیم و نیازی به غلبه احساسات و بیان برخی مطالب نیست.

معین اظهار داشت: از ثروت‌ها و منابع تاریخی و طبیعی و دینی استفاده خوبی نکرده‌ایم و نگاه ایستایی را داشته‌ایم و در زمینه ثروت انسانی نیز که چندین میلیون نفر بوده و یک سوم جمعیت را شامل می‌شود نیز سوء مدیریت و قدرنشناسی نسبت به سرمایه‌ها را داشته‌ایم و نیازمند تجدیدنظر هستیم.

وی تصریح کرد: با سرمایه‌های اجتماعی که داریم باید در جهان جزو اولین‌ها باشیم اما این ثروت مورد استفاده قرار نگرفته و باید بتوانیم اعتماد عمومی و صمیمیت و همدلی و ارتباط موثر را داشته باشیم که در این زمینه موفق نبودیم.


وی اظهار کرد: در سه دولت حضور داشته‌ام و با تجربه می‌گویم که بدون صمیمت و اعتماد مردم کارها پیش نخواهد رفت و 90 درصد مسائل مهم جامعه اخلاق بوده و تنها 10 درصد جامعه مسائل سیاسی است و دانشجویان نباید ابزار دست سیاسی کاری باشند.

معین بیان کرد: رویکرد دولت‌ها باید این باشد که رشد اجتماعی را در جامعه داشته باشیم و امروز زمان آن است که بیشتر به مسائل انسانی و ارتقای اخلاق در جامعه سرمایه‌گذاری کنیم و در جلسه‌ای که اخیرا در محضر رهبر انقلاب داشتیم آسیب‌های جنبش دانشجویی بررسی شد.

وی گفت: جامعه ما نباید جامعه احساساتی باشد بلکه جامعه‌ای منطقی بوده و حتی دانشجویان می‌توانند با ارتقای منزلت و کرامت انسانی این مسائل را به مسئولان نیز منتقل کنند و در این میان در داخل کشور نیازمند وحدت و همدلی هستیم.

معین بیان کرد: در حالی که انتخابات پیش رو داریم باید تلاش همگی بر برگزاری پرشور و گسترده انتخابات باشد و متمرکز شود.

وی با تبریک روز دانشجو اظهار داشت: شهادت سه دانشجو در سال 1326 سند افتخار جنبش دانشجویی بوده و در حال حاضر دانشجویان باید مظهر وحدت ملی و کرامت انسانی باشد.
معین افزود: هر گاه که دانشجویان ما پویا و حاضر در جامعه بودند، دوران درخشانی را تجربه کردیم.

وی انسجام جامعه دانشجویی  و انتقال به  جامعه را اولین راهکار احیای هویت دانشجویی خواند و افزود: اخلاق گرایی و پرهیز از توهین دومین راهکار احیای این جنبش بوده و تاکید بر سازماندهی و تشکیلات سومین راهکاری احیای جنبش دانشجویی است.


معین خواستار صلاحیت سنجی و معیاریابی کاندیداها شد و گفت: بر اساس معیارهای اخلاقی، معنوی و اجتماعی این صلاحیت‌ها را تعیین کرده و به جامعه منتقل کنید و در این میان نباید منتظر احزاب سیاسی باشیم.

همچنین در ادامه این نشست جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد./فارس



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار