تمبر شهید جابر شیرزادی شامگاه شنبه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر، نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور، خانواده شهید شیرزادی و جمعی از مسئولان این شهرستان در ملایر رونمایی شد.
کد خبر: ۱۴۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱ 20 December 2015

تمبر شهید جابر شیرزادی شامگاه شنبه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر، نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور، خانواده شهید شیرزادی و جمعی از مسئولان این شهرستان در ملایر رونمایی شد.

به گزارش ایرنا ؛ پیکر پاک شهید جابر شیرزادی پس از 29 سال دوری از وطن روز یکشنبه 22 آذرماه امسال در زادگاهش روستای کهکدان در بخش سامن ملایر به خاک سپرده شد که تمبر یادبود این شهید والامقام در حضور فرزند، همسر و مادرش رونمایی شد.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور شامگاه شنبه در این آیین گفت: شهید شیرزادی یکی از 24 شهید والامقام تازه تفحص دوران هشت سال دفاع مقدس است که به تازگی هویت آنها توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور کشف شد و 22 آذرماه پیکر این شهید در زادگاهش ملایر به خاک سپرده شد.

محمدجواد زمردیان اظهار کرد: به منظور پاسداشت این شهید والامقام تمبر یادبود شهید شیرزادی در این شهرستان رونمایی شد که این دومین تمبر مخصوص شهدای مفقودالجسد استان همدان است که رونمایی می شود.

وی ادامه داد: شهرستان ملایر دارای 87 شهید مفقودالجسد است که با شناسایی شهید شیرزادی به عنوان سومین ستاره مفقود الجسد استان همدان در سال جاری، تعداد این شهدا به 455 شهید رسیده است.

همسر شهید جابر شیرزادی نیز با بیان اینکه شهدا همگی دارای ویژگی و فضائل مشترکی بودند، گفت: روحیه ایثارگری، شهادت طلبی، اخلاق مداری و اعتقاد به اسلام ناب محمدی(ص) مهمترین ویژگی شهیدان و شهید شیرزادی بود که همواره در راه خدا ثابت قدم بود.

فاطمه شیرزادی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهید شیرزادی سال 1341 در روستای کهکدان ملایر متولد شد، تولد این شهید مصداقی از سخن امام راحل(ره) در سال 42 بود که فرمودند یاران من اکنون در گهواره قرار دارند.

وی ادامه داد: شهید شیرزادی تحصیلات ابتدایی خود را در روستا و تحصیلات تکمیلی را در ملایر سپری کرد و در دوران دبیرستان با گروه های انقلابی آشنا شد و وی که رشته پزشکی را یکی از مهمترین اهداف آینده شغلی خود انتخاب کرده بود، به دلیل همزمان شدن سال اخذ دیپلمش با پیروزی انقلاب، در کنکور تربیت معلم شرکت کرد.

شیرزادی با اشاره به ازدواج خود با شهید شیرزادی در سال 63 و ادامه خدمت وی در شغل معلمی در یکی از روستاهای خرم آباد لرستان اظهار کرد: شهید شیرزادی همواره برای مقابله با بیسوادی، صبح ها در کلاس درس و بعدازظهرها در نهضت سوادآموزی برای ریشه کنی جهل و بیسوادی مشغول آموزش درس به مردم روستا می شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این شهید والامقام از جمله آموزش قرآن و ترویج آموزه های اسلام و انقلاب در دوران معلمی اش گفت: شهید شیرزادی همراه با مبارزه با جهل و بیسوادی در جبهه های جنگ نیز تردد داشت و دو روز قبل از تولد تنها فرزندانمان، جابر به جبهه رفت و حضور نداشت.

همسر شهید شیرزادی ادامه داد: پس از اینکه 12 روز از تولد فرزندمان گذشت، شهید شیرزادی برای دیدار ما به ملایر آمد و پس از عزیمت به جبهه در خردادماه سال 1365 به درجه رفیع شهادت نایل شد و پس از گذشت چند روز خبر دادند که شهادتش محرز نشده و ممکن است اسیر شده باشد و به عنوان مفقودالاثر معرفی شد.

شیرزادی بیان کرد: شهید شیرزادی تا سال 86 به عنوان مفقودالاثر بود که در این سال اعلام کردند به دلیل اینکه پیکر پاکش در عراق یافت نشده به عنوان شهید جاویدالاثر معرفی شد که آذرماه امسال با تلاش های کمیته جستجوی مفقودین پس از 29 سال پیکر مطهرش به زادگاهش بازگشت و در این مکان آرام گرفت.

وی همچنین از حضور پرشور و گسترده مردم شهید پرور ملایر و مسئولان در مراسم تشییع شهید شیرزادی تقدیر کرد و افزود: طبق فرموده های مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و بر این اساس باید همواره یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم که دارای اجر و ثواب بزرگ معنوی است.

شهید جابر شیرزادی در سال 1365 در منطقه عملیاتی پیرانشهر واقع در غرب کشور به فیض شهادت نایل شد که پس از 29 سال در روستای زادگاهش کهکدان ملایر به خاک سپرده شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار