دبیر ستاد اجرا و هماهنگی خدمات سفر رضوانشهر:
اجرای نوروزخوانی و حرکت نمادین هفت‌سین توسط کودکان با لباس‌های محلی همراه با اجرای بازی‌های بومی و محلی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ 17 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، منصور هادی‌پور امروز در رضوانشهر اظهار کرد: 27 اسفند ماه جاری مراسم جشن استقبال از بهار در قالب کاروان نوروزخوانی با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرمانداری، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ... در رضوانشهر برگزار می‌شود.

وی از حضور 50 نفر سوارکار با لباس محلی و شلیک هوایی با تفنگ شکاری در مراسم استقبال از بهار در رضوانشهر خبر داد و افزود: اجرای نوروزخوانی و حرکت نمادین هفت‌سین توسط کودکان با لباس‌های محلی همراه با اجرای بازی‌های بومی و محلی انجام می‌شود.

دبیر ستاد اجرا و هماهنگی خدمات سفر رضوانشهر هدف از برگزاری مراسم مذکور را ایجاد فضایی شاد و بانشاط برای شهروندان دانست و بیان کرد: هدف از شلیک هوایی احیای فرهنگ گذشته در منطقه دیناچال پره‌سر است که مردم در چهارشنبه آخر سال با تفنگ سرپر شلیک می‌کردند و این امر در راستای انتقال پیام جشن، سرور و شادی انجام می‌شود.

هادی‌پور با بیان اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی و جشنواره‌های نوروزی در رضوانشهر تدارک دیده شده است، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه و ایستگاه صنایع دستی و سوغات و همچنین ایستگاه صلواتی فاطمه (س) همراه با توزیع نقشه گردشگری و تقویم به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری و مذهبی رضوانشهر از دیگر اقدام‌های ستاد اجرا و هماهنگی خدمات سفر در این شهرستان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار