نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها ضمن انتقاد از کاهش اختیارات شوراها نسبت به گذشته گفت: متاسفانه هر روز اختیارات شوراها نسبت به گذشته کاهش می‌یابد تا جایی که حتی شوراها تبدیل به یک نهاد کاملا تشریفاتی شده است.
کد خبر: ۱۴۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 17 December 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمد احمدی در جریان بیست و یکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به راه اندازی مرکز پژوهش‌های شورای عالی استان‌ها گفت: راه اندازی این مرکز می‌تواند در پیشبرد اهداف و برنامه‌های این شورا موثر باشد.

وی افزود:با توجه به اصول شاخص قانون اساسی هرچه سریعتر باید قانون به روز شده شوراها جمع آوری شود و به عنوان لایحه قانونی از طریق دولت و توجیهات قانونی و تحقیق در دنیای پیشرفته امروز مورد تصویب قرار گیرد تا بتوانیم حقوق خود را حفظ جایگاه شوراها را ارتقاء دهیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه هر روز اختیارات شوراها نسبت به گذشته کاهش می‌یابد و در این میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز این اختیارات را محدودتر می‌کنند تا جایی که حتی شوراها را بدل به یک نهاد کاملا تشریفاتی کرده‌اند و دیری نیست که شوراها این نهادهای کاملا دموکراتیک در قانون اساسی به دلیل بی اختیاری کاملا حذف شوند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها با گلایه از بی توجهی به جایگاه شوراها خاطرنشان کرد: مگر نه اینکه در اصل هفت قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند پس این حقوق و اختیارات کجاست.

وی افزود:‌مگر نباید در جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری شوراها با دولت و مجلس در کنار هم قرار گیرند و اداره امور کشور هم با دخالت شوراها انجام شود. پس چرا دولت و مجلس خود را بالاتر می‌دانند.

وی در ادامه به مهمترین مشکلات استان فارس اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات این استان در حوزه راهسازی است. این استان از نظر حوادث جاده‌ای در رده دوم کشور قرار گرفت در حالی که با توجه به گستردگی این استان و وجود راه‌های قدیمی و پرخطر متاسفانه در گذر سالیان نقاط حادثه خیز آنها ترمیم نشده است.

بهترین راه حل این موضوع احداث و گسترش هرچه سریعتر شبکه ریلی استان فارس به ویژه شبکه ریلی شمال به جنوب و اتصال به استان بوشهر خواهد بود.

احمدی ادامه داد: استان فارس قطب کشاورزی کشور به ویژه در محصولات زراعی است اما این روزها کشاورزی استان فارس به دلیل خشکسالی‌ها و تحریم‌های ظالمانه غرب حال و روز خوشی ندارد و در حال نابودی است. در کنار این موضوع کشاورزان در حال مهاجرت به شهرها هستند لذا از وزارت جهادکشاورزی عاجزانه استدعا داریم هرچه سریعتر فکری به حال کشاورزان استان فارس کند. چرا که اگر وضع به همین منوال پیش رود به زودی باید منتظر یک فاجعه بیکاری و اقتصادی در این استان باشیم.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها به شکاف زمین در نقاط مختلف این استان اشاره کرد و افزود: علت اصلی این پدیده برداشت‌های بی رویه از منابع آب زیرزمینی است و هر روز این موضوع رو به گسترش می‌رود و دیری نیست که خبر فرو رفتن شهرهای استان مخابره شود. امیدواریم وزیر نیرو هرچه زودتر فکری به حال این موضوع و هدفمند نمودن برداشت آب در این استان کند.

استان فارس یکی از استان‌های مهم تولید کننده گاز در کشور است و سهم بسزایی در تولید این انرژی پاک و از طرفی سهم مهمی در تولید ناخالص ملی حاصل از فروش فراورده‌های نفتی دارد که لازم است شرکت ملی گاز ایران و شرکت پتروشیمی اقدام به ظرفیت سازی در استفاده بهینه از این منابع خدادادی نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار