مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان گفت: دوربینهای ثبت تخلف از ابتدای امسال تاکنون بیش از 154 هزار مورد تخلف سرعت غیرمجاز در راههای اصلی این استان ثبت کرده اند.
کد خبر: ۱۴۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 17 December 2015

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان گفت: دوربینهای ثبت تخلف از ابتدای امسال تاکنون بیش از 154 هزار مورد تخلف سرعت غیرمجاز در راههای اصلی این استان ثبت کرده اند.

به گزارش ایرنا ؛نصرت الله حیدری درجمع خبرنگاران با بیان اینکه 11 دوربین ثبت تخلف در شبکه راههای برون شهری این استان نصب شده است اضافه کرد: یکی از برنامه های حمل و نقل و پایانه ها مجهز کردن تمامی مسیرهای به دوربین ثبت تخلف در سال آینده است که برای تحقق این امر به 40 تا 50 دوربین نیاز است.

وی با ذکر اینکه نصب هر دوربین پنج میلیارد ریال هزینه دارد گفت: استفاده از فناوری نوین باعث کاهش حضور فیزیکی عوامل پلیس راه در جاده ها می شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان اظهار کرد: 12 دوربین نظارت تصویری در جاده های برون شهری این استان نصب شده است که می توان با استفاده از این دوربینها بصورت آنلاین وضعیت جادهها را رصد کرد.

* 260 دستگاه خودرو آماده ارائه خدمات حمل و نقلی در راههای روستایی

وی بیان کرد: توجه به حمل و نقل روستایی از اولویت های حمل و نقل و پایانه های استان است که در این راستا اقدام به راه اندازی شعب و تعاونی حمل و نقلی در روستاهای مورد نیاز شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان افزود: 260 دستگاه خودرو مسافربری شامل 160 دستگاه سمند و 100 دستگاه ون با شرایط ویژه و تسهیلات قرض الحسنه آماده واگذاری به متقاضیان سرویس دهی در مسیرهای روستایی است.

وی بیان کرد: استقبال برای دریافت این خودروها خوب بوده است که در صورت اضافه شدن این تعداد خودرو به ناوگان حمل و نقل روستایی بطور حتم شاهد کاهش مشکلات این حوزه خواهیم بود.

حیدری گفت: 120 مسیر روستایی در استان شناسایی شده که حدود چهارهزار دستگاه وسیله نقلیه شخصی در این مسیرها تردد دارند.

* 20 مجتمع بین راهی در همدان فعال است

وی گفت: 20 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در این استان فعال است و 14 مجتمع جدید هم در حال احداث یا پیگیری روند اداری است.

وی اضافه کرد: طبق استانداردها باید هر 30 تا 50 کیلومتر یک مجتمع بین راهی وجود داشته باشد که با بهره برداری از مجتمع های در حال احداث به این آمار دست می یابیم.

حیدری افزود: توقف و استراحت رانندگان در مجتمع های بین راهی علاوه بر استفاده آنان از خدمات این مجتمع ها در ایمنی سفر آنها تاثیر دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش رانندگان، دوره های آموزشی بدو خدمت برای تمامی رانندگان به مدت سه روز برگزار می شود.

وی افزود: سه هزار و 200 راننده از سال 93 تاکنون با شرکت در این دوره ها، نحوه بستن و مهار انواع بار، نحوه حمل مواد خطرناک، قوانین و مقررات و اخلاق حرفه ای را آموزش دیدند.

* باید جرات تخلف را از راننده گرفت

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان بیان کرد: در حالیکه در کلام همه از نحوه رانندگی و احترام به دیگر کاربران جاده به خوبی صحبت می کنند ولی در عمل این عوامل تاثیری در رفتار رانندگی افراد ندارد.

حیدری علت این امر را پایین بودن نرخ تخلف دانست و تاکید کرد: باید قانون به حدی بازدارنده باشد که راننده انگیزه تخلف را به خود ندهد.

وی گفت: طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی باید هر ساله بر مبنای تورم به نرخ جرائم رانندگی افزوده می شد ولی با وجود گذشت حدود چهار سال از تصویب این قانون نرخ جرائم تغییری نکرده است.

وی یادآوری کرد: در دولت گذشته برخی از افراد عنوان می کردند نباید با افزایش جریمه به مردم فشار وارد کرد و این طیف از افراد تخلف از قانون را به عنوان یک هنجار پذیرفته بودند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های همدان تاکید کرد: بی توجهی به قانون جرم بوده و هزینه پیش بینی شده برای مجازات مجرم نیز باید بازدارنده باشد.

* ثبت 62 میلیون تردد در هشت ماهه سالجاری

حیدری با ذکر اینکه 59 دستگاه تردد شمار آنلاین در جاده های همدان نصب شده گفت: طبق آمار ثبت شده توسط این دستگاه ها در هشت ماهه سالجاری 62 میلیون تردد صورت گرفته است.

وی از راه اندازی سیتم توزین هوشمند خبر داد و بیان کرد: سیستم توزین خودرو بگونه ای است که بعد از عبور خودرو از روی سنسورهای تعبیه شده در جاده، بدون نیاز به توقف خودرو روی باسکول می توان بار خودرو را تخمین زد.

وی بیان کرد: پلیس راه همدان - تهران به این سیستم مجهز شده همچنین این سیستم در مسیر پلیس راه همدان - کرمانشاه نیز نصب شده که به زودی بهره برداری می شود.

26 آذر ماه به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار