مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراوه تپه ازموفقیت آمیز بودن کشت آزمایشی زعفران دراین شهرستان خبرداد و گفت: برای نخستین بار در این شهرستان مرزی، گیاه زعفران به گل نشست.
کد خبر: ۱۴۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 16 December 2015
سلیمان محمدی روزچهارشنبه درگفت وگوبا خبرنگارایرنا افزود: شهرستان مراوه تپه با تنوع اقلیمی، از زمینه مناسبی برای کشت وزرع گونه های مختلف گیاهی برخوردار است. 
وی گفت: با بررسی و مطالعات صورت گرفته ازسوی کارشناسان، بخش هایی ازاراضی زراعی این شهرستان برای کشت و زرع زعفران مناسب تشخیص داده شد.
مدیرجهادکشاورزی مراوه تپه ادامه داد: در سال زراعی جاری برای نخستین بار با همکاری یکی از کشاورزان در روستای لهندر از توابع بخش گلیداغ در120کیلومتری جنوب مراوه تپه در زمینی به مساحت500 مترمربع اقدام به کشت آزمایشی زعفران شد.
محمدی گفت: باتوجه به مراقبت ها ورعایت اصول فنی، خوشبختانه پیازهای کشت شده زعفران دراین قطعه زمین سبزشده و گل دادند که این امر درنوع خود نادر است چون درسال اول احتمال سبز شدن پیاز و یا گل دادن بوته ها کم است و نتیجه کلی بعد از سال سوم مورد ارزیابی قرارمی گیرد.
کشاورز اهل روستای لهندرکه با همکاری مدیریت جهادکشاورزی مراوه تپه برای نخستین بار اقدام به کشت آزمایشی زعفران نموده بود در گفت وگو با خبرنگارایرنا اظهارکرد: بر اساس اعلام کارشناسان درسال اول نباید انتظار هیچ گلی را از پیازهای کشت شده،داشته باشم.
اسماعیل مرادی افزود: با سازگاری قطعه زمین اختصاص یافته به کشت زعفران و مراقبت هایی که تحت نظارت کارشناسان کشاورزی داشتم، پیازهای زعفران من درسال اول به گل نشستند. 
شهرستان مرزی و محروم مراوه تپه با60هزارنفرجمعیت درمنتهی الیه شرق استان گلستان قراردارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار