در راستای ارتقا سطح کیفی خدمات ارائه شده در حوزه فضای سبز و آشنایی کارکنان سازمان با نحوه هرس صحیح و علمی درختان در سطح شهر، یک دوره کلاس آموزشی نحوه صحیح هرس درختان در فصل سرما توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ایلام برگزار گردید.
کد خبر: ۱۴۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 16 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، به نقل از روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز در راستای ارتقا سطح کیفی خدمات ارائه شده در حوزه فضای سبز و آشنایی کارکنان سازمان با نحوه هرس صحیح و علمی درختان در سطح شهر، یک دوره کلاس آموزشی نحوه صحیح هرس درختان در فصل سرما توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ایلام  برگزار گردید.

در برگزاری این دوره آموزشی دکتر صیدی عضو هئیت مدیره سازمان پارکها و فضای سبز اقدام به آموزش کارکنان، کارگران و مسوولین نواحی مختلف فضای سبز در مورد نحوه صحیح و علمی هرس درختان و معرفی گونه های گیاهی موجود در سطح شهر نمود .

مهندس مهدوی گفت: به منظور حفظ و زیبایی فضای سبز موجود هرساله در فصول سرد سال عملیات هرس انواع درختان صورت می پذیرد که از فواید هرس درختان میتوان به شکل و فرم دادن به نهال اشاره نمود که در سال های اول تا چهارم و به عنوان هرس فرم دهی اجرا می شود، حذف شاخه های خشکیده، آفت زده، مریض، شکسته و مزاحم ، خلوت نمودن تاج درخت از شاخ و برگ های اضافی جهت ورود نور و هوا به درون شاخسار درخت ، جوان کردن درختان مسن با حذف شاخه های پیر و جایگزین کردن آن ها با شاخه های جوان ، جلوگیری از رشد رویشی بیش از حد و وادار کردن گیاه به رشد زایشی ،ایجاد تعادل بین ریشه و ساقه که به ویژه هنگام انتقال نهال دارای اهمیت است.

بالا بردن کیفیت و اندازه محصول با قطع شاخه های اضافی و متراکم و کوتاه نگه داشتن درخت، سبب راحتی عملیات داشت (سمپاشی و هرس) می گردد.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز در انتها تاکید کرد امسال نیز همچون سال های گذشته به منظور افزایش زیبایی منظر بصری شهری و افزایش عمر مفید درختان عملیات هرس بصورت گسترده در کلیه مناطق سطح شهر طی روز های آتی انجام خواهد شد./پ

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار