آیت‌الله سیدمحسن موسوی‌تبریزی در گفت‌وگو با ایلنا:
آیت الله سید محسن موسوی تبریزی از اساتید برجسته حوزه علمیه نجف، گفت: به دعوت مردم استان آذربایجان غربی به مرکزیت ارومیه، کاندیدای مجلس خبرگان رهبری خواهم شد.
کد خبر: ۱۴۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 16 December 2015

آیت الله سیدمحسن موسوی تبریزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در قم، در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری دارید؟ اظهار داشت: در دوره اول مجلس خبرگان رهبری به عنوان نماینده مردم شریف استان آذربایجان شرقی و در دوره سوم این مجلس نیز به عنوان نماینده مردم شریف استان آذربایجان غربی راهی مجلس خبرگان رهبری شدم. 

وی افزود: اخیرا نیز برخی از دوستانمان در استان آذربایجان غربی خیلی به بنده لطف و عنایت کرده و اصرار می‌کنند در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کنم؛ و قصد بنده نیز این است که دعوت آن‌ها را اجابت کنم. 

این استاد برجسته حوزه گفت: اگر توفیقی حاصل شد که به خواست مردم به عنوان نماینده مردم شریف استان آذربایجان غربی عضو مجلس خبرگان رهبری شوم، خدا را شکر می‌کنم که توفیق خدمت به مردم حاصل شد و اگر هم رأی نیاوردم، خدا را دو بار شکر می‌کنم، چون قصد خدمت به مردم داشتم و این بار از دوش بنده برداشته شد. 

آیت الله موسوی تبریزی در پاسخ به این سؤال که به چه علت در چند سال اخیر از حوزه علمیه قم به حوزه علمیه نجف مهاجرت کردید؟ گفت: بعد از سرنگونی صدام در کشور عراق، به زیارت عتبات عالیات رفتم و ضمن زیارت، تحقیقی نیز راجع به حوزه علمیه نجف داشتم؛ از آنجایی که حوزه علمیه نجف از زمان شیخ طوسی (ره) تا به امروز، به عنوان تاریخ شیعه محسوب می‌شود و در دوران صدام تا حد زیادی ویران شده و بسیاری از علمای آن نیز توسط رژیم صدام به شهادت رسیده بودند، دلم سوخت که چرا باید حوزه علمیه نجف به این حال و روز افتاده باشد؛ بنده احیای حوزه علمیه نجف را واجب کفایی دیدم و بنابراین تصمیم گرفتم، با مهاجرت به نجف و حوزه علمیه این شهر، حداقل یک نفر به جمعیت طلبه‌های حوزه علمیه نجف اضافه کنم که الحمدالله تا کنون این هدف حاصل شده است. 

آیت الله سید محسن موسوی تبریزی، برادر کوچک‌تر آیت الله سید حسین موسوی تبریزی دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار