متخصصان و پزشکان معتقدند که بیشتر بیماری‌های امروزی ناشی از احساس‌های منفی و اضطراب بوده و گسترش آن نیز به همین علت است. همین عامل موجب شده‌است داشتن آرامش و خندیدن یکی از توصیه‌های مهم باشد.
کد خبر: ۱۴۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 15 December 2015
هرچند یک انسان در کودکی که دورانی بی‌آلایش و ساده است دست‌کم روزانه ۴٠٠بار می‌خندند، خنده بعضی بزرگ‌ترها روزی یک‌بار هم نمی‌شود. این یعنی کم‌شدن شادی و خندیدن انسانی که به‌طور طبیعی زیاد می‌خندد و به‌هیچ عنوان نتیجه خوبی ندارد.

آثار خنده چیست؟

درواقع خنده برنامه‌ای است که در اثر یک لطیفه، شوخی و... همه سیستم بدن را درگیر می‌کند و به گفته کارشناسان، درمان موثر و قدرتمندی برای غلبه بر پیری و حفظ زیبایی و شادابی است زیرا هنگام خندیدن تنها یک عضله اصلی به‌کار گرفته می‌شود. این در حالی است که برای بروز حالتی مانند خشم، اندوه و اخم، تعداد زیادی از عضلات باید کار کنند.لبخند موجب می‌شود افراد سرزنده‌تر و شاداب‌تر به‌نظر برسند زیرا افزایش جریان خون موجب قرمزشدن صورت شده و شادی خاصی بر ما مستولی می‌شود.

خنده ارزان‌ترین داروی پیشگیری و مبارزه با بسیاری از بیماری‌ها نام دارد. به‌طور مثال، از آنجا که خنده شخص را به تنفس عمیق وادار می‌کند، موجب می‌شود میزان اکسیژن بافت‌ها افزایش یابد. درنتیجه، این عمل به طولانی‌شدن عمر کمک می‌کند.

تاکید شده‌است کسانی که دچار حمله قلبی شده‌اند دست‌کم روزی ۳۰دقیقه بخندند تا احتمال حمله قلبی دوم را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهند.ترشح هورمون «ایمونوگلوبولین» در بدن با میزان خندیدن ما ارتباط مستقیم دارد، هورمونی که به مبارزه دستگاه ‌ایمنی بدن با باکتری‌ها و میکروب‌ها کمک کرده و شخص را برای مقابله با بیماری‌ها آماده می‌کند.‏

گفته شده‌است در اثر خندیدن نوعی ماده شیمیایی خاص سیستم عصبی به نام «آندروفین» تولید می‌شود که در شخص اعتمادبه‌نفس و سرخوشی ایجاد می‌کند. به این ماده «کشنده درد در بدن» می‌گویند زیرا سطح تحمل درد را برای انسان بالا می‌برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار