مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین:
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ممنوعیت تردد وسایل نقلیه نیازمند مصوبه شورای عالی ترافیک استان قزوین است در حالی که تاکنون هیچ مصوبه‌ای در مورد کنترل تردد وسایل نقلیه در بافت‌های تاریخی به ویژه کوچه محمدیه وجود ندارد.
کد خبر: ۱۴۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 14 December 2015
اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، درباره علت خسارت‌های وارده به دو بنای تاریخی قزوین، اظهار داشت: هرگونه ممنوعیت تردد در بافت‌های تاریخی به ویژه کوچه محمدیه باید توسط مسئولان ذیربط طرح شده و در شورای عالی ترافیک بررسی و به تصویب برسد و سپس برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ شود در غیر این صورت نمی‌توان هیچگونه ممنوعیتی را اعمال کرد.

وی افزود: در طول 15 سال گذشته طرحی که در آن آمده باشد تردد وسایل نقلیه در کوچه محمدیه ممنوع است، وجود نداشته و نمی‌شود حالا که چند بنای تاریخی آسیب دیده، گفت که تردد وسایل نقلیه علت آن بوده است، زیرا به لحاظ فنی در تمام سطح شهر لوله‌های فاضلاب شهری باید به گونه‌ای کار شود که مناسب با آن مکان باشد و با توجه به ویژه‌های آن منطقه هیچ صدمه‌ای به آن وارد نشده و در شرایط حساس نیز تا حدی پاسخگوی نیاز باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به این نکته که هیچ ممنوعتی برای تردد وسایل نقلیه در بافت‌های تاریخی شهر قزوین وجود ندارد، مطرح کرد: ممنوعیت تردد وسایل نقلیه نیازمند مصوبه شورای عالی ترافیک استان قزوین است در حالی که تاکنون هیچ مصوبه‌ای در مورد کنترل تردد وسایل نقلیه در بافت‌های تاریخی به ویژه کوچه محمدیه و حتی در اطراف مسجد نبی وجود نداشته است.

وی با بیان این نکته که تصویب مصوبه ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در بافت‌های تاریخی نیازمند درخواست مسئولان به ویژه میراث فرهنگی است، عنوان کرد: میراث فرهنگی استان قزوین باید درخواستی مبنی بر کنترل یا ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در بافت تاریخی محمدیه یا هر منطقه‌ای دیگر را به شورای عالی ترافیک می‌داد در این صورت با تصویب این طرح کنترل آن به پلیس راهور ابلاغ می‌شد ولی هیچ‌گونه درخواستی مبنی بر این موضوع از سوی میراث فرهنگی نیامده‌ است.

عرشیان گفت: اگر مشخصات فنی هر منطقه مشخص نباشد و در تمام مناطق شهری جا گذاری شبکه‌های فاضلاب به یک شکل صورت گیرد و نوع لوله‌ها و عمق آن‌ها در محل‌های مختلف تفاوتی نداشته باشد نمی‌تواند فاکتورهای مناسب برای پاسخگویی به نیازهای شهری را داشته باشد، به عنوان مثال نوع و عمق لوله‌ای که در منطقه پونک قزوین کار گذاشته می‌شود با نوع لوله و عمق لوله‌ها در کنار بناهای تاریخی باید تفاوت داشته باشد در صورتی که این موارد لحاظ نمی‌شود.

وی با بیان این موضع که کنترل ترافیک و حجم عبور خودروها در معابر شهری برعهده پلیس راهور است، افزود: سازمان ترافیک تنها مسئول ایجاد زیرساخت‌های ترافیکی در شهر قزوین است در حالی که صبحت‌های  مدیران آب ‌و فاضلاب قزوین در این مورد جایگاه منطقی و قانونی ندارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین مطرح کرد: به طورکلی شبکه‌های معابر شهری جهت خدمت‌رسانی و ارائه خدمات به منظوردسترسی آسان تردد عنوان وسایل نقلیه به ویژه خودروهای خدمت رسان تحت شرایطی آزاد است، به عبارتی هم نمی‌توان گفت ساخت‌وسازی که در یک مکان صورت می‌گیرد امکان جا به جایی مصالح برای آن وجود ندارد.

وی افزود: مواردی که گفته شد درمورد خیابان محمدیه که از بافت سنتی و تاریخی قزوین محسوب می‌شود صدق می‌کند، به هرحال برخی از ساکنان آن منطقه در حال ساخت‌وساز هستند و به دسترسی و تردد وسایل نقلیه برای جا به جایی مصالح نیاز دارند.

عرشیان بیان کرد: علاوه بر این موضوعات یک‌ سری شرایط در مورد تردد در بافت‌های تاریخی وجود دارد که باید رانندگان وسایط نقلیه آن را رعایت کنند که از جمله آن می‌توان به دریافت مجو از پلیس راهوراشاره کرد ولی با این حال در حال کلی در شهر قزوین تردد وسایل نقلیه در تمامی بافت‌های تاریخی آزاد است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار