مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت : با پایان فصل کاشت پاییزه 16هزار هکتار از مزارع استان به صورت صد درصد مکانیزه به کاشت گندم وجو اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۴۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 13 December 2015
فرجام فاضلی اظهار کرد: 713 تن بذر اصلاح شده گندم با ارقام پرمحصول سیوند، پیشتاز ، افق و سیستان و 98تن بذر اصلاح شده جو با رقم نصرت و پنج هزارو 950تن کود شیمیائی فسفاته و ازته بین کشاورزان گندمکار توزیع شده است .
وی با اشاره به اینکه عمده سطح زیرکاشت گندم وجو درشهرستان های خاتم، ابرکوه و بهاباد است، افزود: سطح زیرکاشت گندم و جو در اراضی استان یزد نسبت به سالهای گذشته کاهش نشان می دهد و تغییر الگوی کشت و تداوم خشکسالی علت آن می باشد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به کشاورزان توصیه کرد: درجهت افزایش عملکرد محصول، با نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی در جهت آب ، کوددهی به موقع و رعایت نکات داشت آشنا شوند.
این مسوول ، متوسط تولید گندم وجودر کشتزارهای استان یزد را به ترتیب سه هزارو 700 کیلوگرم ودوهزار779 کیلوگرم در واحد سطح بیان و تصریح کرد: درسال زراعی 95 بیش از48هزارتن گندم و98هزارتن جو از اراضی استان یزد برداشت می شود.
به گفته وی ، دراستان یزدسالیانه 450هزارتن محصول زراعی،240هزارتن محصول باغی،360هزارتن محصولات گل خانه ای و280هزارتن محصولات دامی تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار