تشکل های مردمی و میزبانی از میهمانان امام مهربانی‌ها
خدمت به زائران پیاده حضرت رضا(ع) هر لحظه اش شیرین است و خاطره انگیز ... هرچند که گاهی دوست داری بیش از این می توانستی در خدمتشان باشی و آنگونه که شایسته و بایسته زائر ثامن الحجج است امکانات را برایشان مهیا کنی که نمی شود اما امیدواری به لبخند شوق و زمزمه دعایی از زبان این زائران زلال ولی نعمتت ...
کد خبر: ۱۴۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 12 December 2015
به گزارش خبرگزاری تابناک رضوی، مهدی فارابی یک فرهنگی است که این روزها قلبش برای خدمت به زائرین پیاده علی بن موسی الرضا(ع) امام مهربانی می تپد و مدیریت اسکان زائرین پیاده را در مجموعه ای مردمی برعهده دارد.

وی بعد از 2 سال خدمت به زائران در جاده ها این بار در دبیرستان آذرم مشهد واقع در بولوار راه آهن میزبانی حدود 600 نفر از زائرین پی
اده آقا علی بن موسی الرضا(ع) مشغول خدمت است. او در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تابناک رضوی گفت: دغدغه اصلی من برای این کار پذیرایی با کیفیت با کمال احترام از زائرین آقا است که باعث شد از حدود یک ماه قبل از مراسم اخر صفر با همکاری ستاد زائرین مشهد این برنامه را پایه‌ریزی کنم.

وی افزود: تنها برای 3 روز آخر صفر مبلغ 18 میلیون تومان کمکهای نقدی و کمکهای غیرنقدی از همکاران، دانشجویان و ... جمع‌آوری شد تا میزبانی شایستهای برای این مهمانی باشیم.

وی گفت: به غیر از مکان که ستاد زائرین در اختیار ما قرار داده است هیچگونه کمکی از سازمانهای مربوطه به ما نشده و این هزینه‌ها تنها از کمکهای مردمی بوده است.

فارابی در مورد فشردگی کارها و درگیری‌های زیاد این برنامه به خبرنگار ما گفت: این حجم فعالیت و فشردگی کارها اصلاً روی من و حدود 30 نفر همکارم تأثیری ندارد و ما عاشق خدمت به زائرین این امام همام هستیم و تمام تلاشمان را برای خدمت به این میهمانان انجام می دهیم.

مدیر اسکان زائرین گفت: کمکهای نقدی و غیرنقدی مردمی بیشتر از انتظار ما بوده و ما اصلاً مشکلی برای هزینه‌ها نداریم.

وی از وجود دو پزشک برای فوریتهای پزشکی در این مدرسه خبر داد.

فارابی در مورد مشکلات در این میزبانی گفت: بزرگترین مشکل ما نداشتن مکانی برای استحمام زائرین است که در این مدرسه وجود ندارد و زائرین برای استحمام مشکلات فراوانی دارند.

محسن ظریفیان مسئول فرهنگی این ستاد به خبرنگار ما گفت: کمک گرفتن از 6 کارشناس مذهبی و روحانی، حلقه‌های معرفت، برگزاری مراسم عزاداری در نمازخانه، ادعیه کمیل، ندبه و مراسم پیاده روی از این مکان تا حرم مطهر از جمله فعالیتهای فرهنگی برای این سه روز است.

وی افزود: حدود 300 کتاب برای هدیه به زائرین تهیه شده است که به عنوان هدیه به آنها داده خواهد شد.

شایان ذکر است مهندس مهدی فارابی عضو هیأت علمی دانشگاه سماء دانشگاه آزاد اسلامی برای 3 سال پیاپی به این کار مداومت دارد.






















اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار