رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی ۳۹ بیمار مشکوک به آنفولانزای حاد فصلی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 11 December 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، محمد شکاری در جمع خبرنگاران در این باره گفت: وضع عمومی این بیماران مساعد است .
 
وی اظهار کرد: دور دوم اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه آموزشی علیه آنفولانزای خوکی به صورت جدی در تمام شهرستان های هرمزگان در حال انجام است.
 
شکاری با بیان اینکه بدن درد شدید ، آبریزش بینی و سرفه های خشک از مهمترین علایم این بیماری اس، خاطرناشن کرد:یکی از مهترین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری را شستشوی مرتب دست ها است.
 
وی ادامه داد: افراد بالای ۶۵ سال ، کودکان زیر ۲ سال ، زنان باردار ، بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی بدن و بیماران دیابتی واکسن آنفولانزا تزریق کنند.
 
به گفته این مقام مسئول دور نخست اقدامات پیشگیرانه علیه این بیماری در استان هرمزگان در زمان ورود حجاج ایرانی از مکه صورت پذیرفته بود.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه باید فاصله یک متری با بیماران مشکوک رعایت  شود، بیان کرد: افرادی که دارای علایم آنفولانزا هستند باید با دستمال جلوی دهان و بینی خود را بگیرند و دستمال را حتما در سطل آشغال بیاندازند.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون یک زن ۴۰ساله  در جزیره  قشم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست داده است، تصریح کرد: این بیماری در طول یک هفته از مادر به فرد فوت شده سرایت کرده بود و فرد متوفی در این مدت هیچگونه مراجعه ای به پزشک نداشته است.
 
همچنین مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تاکید بر اینکه افراد عادی نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند، گفت: تزریق این واکسن تنها برای گروه های آسیب پذیر توصیه می شود.
 
دکتر فاطمه نوروزیان تصریح کرد: کودکان زیر دو سال، بیماران سرطانی، بیماران آسمی و قلبی، بیماران کلیوی، افراد بالای 65 سال و زنان باردار و افراد دارای نقص سیستم ایمنی از جمله گروه های آسیب پذیری هستند که توصیه می شود این واکسن را دریافت کنند.
 
وی با بیان اینکه افراد عادی باید به منظور فراهم بودن این واکسن برای گروه های آسیب پذیر از مراجعه برای دریافت این واکسن به مراکز درمانی و داروخانه ها خودداری کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به نگرانی به وجود آمده در استان و با توجه به خیل بالای مراجعان، کمبودی در استان در خصوص این واکسن به وجود آمده که از فردا این کمبود برطرف می شود.
 
وی اظهارکرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از فردا یک هزارو 500 دوز واکسن آنفلوانزا در مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان توزیع می شود.
 
نوروزیان اضافه کرد: براساس آمار موجود 11 نفر در هرمزگان مشکوک به بیماری آنفلوانزا اچ وان ان وان می باشند که هم اکنون نمونه گیری از بیماران صورت گرفته و منتظر اعلام نتایج هستیم.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم، گفت: افراد عادی نکات بهداشتی از جمله شستشوی مرتب دستها، استفاده از ماسک در صورت قرار داشتن در محیطی که افرادی با علایم سرماخوردگی حضور دارند و همچنین پرهیز از دیده بوسی و تماس با دست را به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت کنند.
 
به گزارش ایسنا، آنفلوانزای اچ وان ان وان یک بیماری حاد تنفسی و به شدت واگیردار است که منشا آن در ابتدا خوکی بوده اما امروز بر اثر جهش ژنتیکی به راحتی از انسانی به انسان دیگر سرایت می کند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار