رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان امسال هم با اجرای دو طرح امداد نوروزی و راهنمایان نوروزی آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران است.
کد خبر: ۱۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹ 15 March 2015

علیرضا اکبری کاخکی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر شهرستان ری با برپایی پنج پست امدادی و اطلاع رسانی در محور اتوبان تهران - قم بصورت شبانه روزی و با فراهم کردن تمهیدات لازم آماده ارایه خدمات بهتر به مسافران و مهمانان نوروزی است.

وی افزود: اجرای طرح امداد نوروزی از فردا 25 اسفند ماه به عنوان یک واحد موثر در ستاد تسهیلات نوروزی با 2 پست امدادی ثابت در عوارضی اتوبان تهران - قم آغاز و تا 16 فروردین ماه ادامه می یابد.

اکبری با بیان اینکه یک پست امدادی ثابت نیز در منطقه حافظیه حسن آباد مستقر می شود، خاطر نشان کرد: همچنین یک پست امدادی بصورت سیار در سطح شهرستان فعال خواهد بود.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری یادآور شد: جمعیت هلال احمر شهرستان امسال با اجرای طرح داوطلب یار امداد با حضور پزشکان و پیراپزشکان و پرستاران داوطلب در پایگاههای امداد و نجات اقدام به ارایه خدمات درمانی می کند.

وی با بیان این که اسکان موقت سرنشینان خودروها و مسافرانی که دچار مشکل و یا سوانح و حوادث شوند تا تعیین تکلیف آنها برعهده امداد و نجات جمعیت هلال احمر است، افزود: به همین منظور 10 تخته چادر در عوارضی اتوبان تهران - قم و یک باب ساختمان که دارای سه اتاق به کلیه امکانان رفاهی تجهیز شده در منطقه حافظیه حسن آباد در نظر گرفته شده است.

اکبری گفت: همچنین طرح راهنمایان نوروزی از سوی واحد جوانان هلال احمر با یک پست اطلاع رسانی درعوارضی اتوبان تهران - قم از تاریخ 27 اسفند ماه سالجاری به منظور هدایت و راهنمایی گردشگران و مسافران نوروزی اجرا می شود.

اکبری ارزش هر بسته عیدانه را 2 میلیون ریال ذکر کرد و بیان داشت: برنج، روغن، ماهی، قند، شکر و ماکارانی از جمله اقلام این بسته غذایی است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری همچنین از اجرای طرح مروجین سلامت در سطح شهرستان خبر داد و گفت: اجرای این طرح به منظور آگاهی رساندن به شهروندان و به ویژه جوانان در خصوص آسیب های ناشی از استفاده مواد محترقه خطرناک در شب چهارشنبه آخر سال و به حداقل رساندن این آسیب ها می باشد که در این طرح مروجین سلامت هلال احمر شهرستان با حضور در مدارس و خانه های داوطلب روستایی آموزش های لازم را ارایه می دهند.

اکبری با تاکید بر اینکه این شهرستان به علت جاذبه های تاریخی و توریستی و نیز وجود اماکن مذهبی و نقاط دیدنی گردشگران بسیاری را در این ایام نوروز جذب خواهد کرد، افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان ری با به کار گیری 27 نفر از پرسنل بصورت شبانه روزی و استفاده از سه دستگاه آمبولانس امداد ونجات و دو دستگاه خودروی نجات و دیگر تجهیزات در جهت خدمت رسانی و امداد رسانی به مسافران نوروزی و گردشگران آماده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار