معاون ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور بر برگزاری اجلاس نماز بدون اسراف و هزینه‌های نادرست تأکید کرد.
کد خبر: ۱۴۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 09 December 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منصور سرگزی در نشست ستاد اقامه نماز که با هدف هماهنگی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز ظهر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به جایگاه مطلوب و توانمندی‌های گسترده استان قزوین برای میزبانی مسئولان دیگر استان‌ها در اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: این نشست می‌تواند با همکاری مسئولان دستگاه‌های مختلف استان قزوین روند مناسبی را طی کند.

وی بیان کرد: موضوع نماز جزو اموری است که به صورت گسترده و مستمر از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال می‌شود و اجلاس سراسری نماز تنها نشستی محسوب می‌شود که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار کنگره حج، پیام ویژه دریافت می‌کند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور به ضرورت توسعه فرهنگ نماز در کشور و گرایش گروه‌های سنی پایه به این موضوع اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی مسئولان دستگاه‌ها، در راستای برگزاری مطلوب بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز می‌تواند توسعه فرهنگ دینی در جامعه را به همراه داشته باشد.

وی به زمان برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز اشاره و یادآور شد: مقرر شده در هفته پایانی دی ماه یا هفته نخست بهمن ماه سال جاری، این اجلاس در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شود و انتظار می‌رود با تداوم حمایت‌هایی که از سوی مسئولان استانی و کشوری صورت گرفته است، این اقدام ارزشمند فرهنگی موجب گسترش فرهنگ نماز شود.

سرگزی تصریح کرد: اجلاس سراسری نماز یک ساختار اجرایی دارد که از سوی استاندار و مسئولان کشوری حمایت می‌شود و یک ستاد برگزاری دارد که با تلاش مسئولان دستگاه‌های مختلف، اقدامات مورد نیاز برای اجرایی شدن مراحل گوناگون این اجلاس را انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور مطرح کرد: اجلاس سراسری نماز تعدادی کمیته نیز در اختیار دارد که شامل امور فرهنگی، علمی، پشتیبانی، ارزیابی، امنیتی مورد نیاز برای اجرای یک برنامه مطلوب می‌شود.

این مسئول یادآور شد: می‌توان با برگزاری مراسم‌هایی مشابه اجلاس سراسری نماز، ضمن توسعه فرهنگ این فریضه مهم، موجب آمادگی بیش از پیش مسئولان استان را برای استقبال از مهمانان سراسر کشور فراهم کرد.

سرگزی خاطرنشان کرد: اکنون کمتر از 50 روز به برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، زمان باقی مانده است و باید با هماهنگ شدن دستگاه‌های مسئول و پیگیری برنامه‌های کمیته‌های اجرایی روند مناسبی را برای اجرای مطلوب در حوزه نماز طی کرد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور یک نقشه راه دقیق برای کمیته‌های تخصصی وجود دارد که میزبانی از حدود 300 مهمان وارد شده به استان با هدف شرکت در اجلاس سراسری نماز را بر عهده می‌گیرد و موجب ارائه خدمات مطلوب به آن‌ها، معرفی توانایی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، دینی، مذهبی و گردشگری استان قزوین را به همراه دارد.

وی تأکید کرد: برگزاری اجلاس نماز لازم است با مبانی اخلاقی و فرهنگی دین اسلام همراه باشد تا موجب توسعه این فرهنگ در جامعه شود و اثربخش شدن فعالیت‌های فرهنگی را در جامعه نشان دهد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: توجه به اقداماتی مانند صرفه‌جویی، در کنار فعالیت‌های چشم‌گیر می‌تواند موجب گرایش روزافزون مردم به اقدامات فرهنگی و مذهبی به خصوص در حوزه نماز شود.

وی افزود: علاوه بر اقدامات مورد نظر کمیته‌های اجرایی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، باید برنامه‌هایی در نظر گرفت که قشرهای مردم نیز از خدمات این اجلاس بهره‌مند شوند.

سرگزی عنوان کرد: مسئولان استان قزوین به عنوان میزبان برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز ضمن اینکه اقدامات اجرایی مورد نظر مهمانان، مدعوین و اقشار مردم را در نهایت احترام و شکوه برگزار می‌کنند برای جلوگیری از اسراف و هزینه‌های نادرست پرهیز شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار