در حوادث ناگوار برای زائران این شهر مجموعا 13 نفر از زائران جان به جان آفرین تقدیم کرده اند، سرنوشت 3 نفر از آنان هنوز هم نامعلوم است و 10 نفر نیز مصدوم شده ‏اند.
کد خبر: ۱۴۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳ 07 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، مراسم باشکوه اربعین امسال اگرچه با شکوه فراوان و حضور بیش از گذشته مردم مازندران در عتبات عالیات همراه بود اما گویی برای مردم شهرستان بندری فریدونکنار فرجامی دیگر و رنگ و بویی خاص داشته است زیرا وقوع چهار حادثه مرگبار برای زائران اهل این شهرستان که هرکدام در یک منطقه و به دلایل خاص خود مجروح شده یا جان سپرده اند در روزهای گذشته به عزای عمومی در این شهرستان منجر شد.
نخستین حادثه مربوط به فوت مهدی بصیر فرزند شهید بصیر و از کارمندان شهرداری فریدونکنار بود که بر اثر ایست قلبی به رحمت خدا رفت، دومین رویداد ناگوار تصادف یک زوج زائر از این شهرستان با یک خودرو در راه بازگشت از عتبات عالیات در کشور عراق بود که منجر به مرگ هر دو زائر کربلا شد.
سومین رویداد که تلخ ترین مورد و سنگین ترین حادثه برای زائران ایرانی بود سقوط مرگبار مینی بوس زائران فریدونکناری به دره وانا در جاده هراز بود که از 19 نفر حاضر در آن تنها 6 نفر با مصدومیتهای شدید جان به در بردند و بقیه مفقود شدند یا جان سپردند.
از بین 13 جان باخته این حادثه تاکنون باتلاش های شبانه روزی مسئولان امدادی پیکرهای 10جانباخته یافته و تحویل خانواده های آنان شد اما شرایط سخت محیطی، آبهای خروشان رودخانه هراز، سرمای شدید هوا، بارش برف و باران، طول 35 کیلومتری رودخانه تا بستر سد هراز همگی دست به دست هم داده اند تا کار یافتن سه زائر زنده یا پیکر باقی مانده در روزهای آینده نیز تا اتمام کار ادامه داشته باشد.
و امروز نیز خبر واژگونی و تصادف یک دستگاه پراید حامل دو زوج زائر کربلا ابتدا موجی از نگرانی را در بین خانواده ها و مردم این شهرستان به وجود آورد اما با تلاشهای انجام شده مشخص شد هر چهار زائر سرنشین این خودرو با وجود مصدومیت زنده هستند و تحت مداوا قرار گرفته اند.
آنان با خودرو پراید شخصی مسافت مازندران تا مرز عراق را طی کرده بودند.
در مجموع این چهار حادثه مجموعا 13 نفر از زائران جان به جان آفرین تقدیم کرده اند، سرنوشت 3 نفر از آنان هنوز هم نامعلوم است و 10 نفر نیز مصدوم شده‏ اند.
این رویدادها در حالیست که مردم مازندران بیشترین زائران پیاده روی امسال را در بین کشور داشته اند و این نشان از عمق ارادت مردم این سامان به راه سرخ سیدالشهدا(ع) دارد هرچند استفاده از وسائل نقلیه مناسب و ایمن در کنار اتخاذ تصمیمات مطمئن در این سفرها میتواند جان زائران را بیشتر در امان قرار دهد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار