فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص):
این مسئول با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) بر پایه آموزش بومی و سیستم بومی است، تصریح کرد: پدافند هوایی کشور دارای تاکتیک‌های میدانی بومی است و به‌دنبال خرید موشک‌های اس300 نیستیم.
کد خبر: ۱۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ 15 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، امیر فرزاد اسماعیلی امشب در جمع مردم این شهرستان با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) به فرمان مقام معظم رهبری اظهار کرد: اکنون یگان‌های پدافند هوایی در 3 هزار و 600 نقطه از کشور مستقر هستند.

وی، پیکره قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) را جوان عنوان کرد و افزود: سال 87 فعالیت قرارگاه مذکور آغاز شده و همچنان در حرکت است.

این مسئول با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) بر پایه آموزش بومی و سیستم بومی است، تصریح کرد: پدافند هوایی کشور دارای تاکتیک‌های میدانی بومی است و به‌دنبال خرید موشک‌های اس300 نیستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) به مأموریت‌های این قرارگاه اشاره کرد و متذکر شد: همزمان تأمین امنیت پرواز و ایمنی پرواز به عهده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) است.

وی، حفظ جان مسافران را مهم خواند و بیان کرد: امنیت پروازها به صورت 24 ساعته در کشور تأمین می‌شود و این امر نیازمند تلاش بی‌وقفه نیروها است.

* پدافند لایه به لایه در نقاط حساس کشور

اسماعیلی با اشاره به وجود نقاط حساس بسیار در کشور، خاطرنشان کرد: در تمام نقاط حساس پدافند لایه به لایه برای برخورد با متجاوز چیده شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) تعداد پروازهای عبوری از ایران قبل از فعالیت گروه تروریستی داعش در عراق و تنش بین اوکراین و روسیه را روزانه 400 سورتی اعلام کرد و یادآور شد: تیرماه امسال تعداد پروازهای عبوری از ایران به یک‌هزار و 200 سورتی افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه سازمان بین‌المللی ایکائو فضای جمهوری اسلامی ایران را امن‌ترین فضا در خاورمیانه در شهریور ماه امسال اعلام کرد، افزود: امنیت فضای کشور با اقدام‌های قاطعانه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) تحقق پیدا کرده است.

اسماعیلی با بیان اینکه اگر در آسمان سکوت حاکم باشد نگران هستیم، اظهار کرد: در شلوغی به دنبال اهداف خود می‌گردیم و لذت کار در این موضوع است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) به فرو نشاندن هواپیمای ناتو در ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: هواپیمای مذکور به دروغ اعلام کرده بود مسافری است، اما پس از فرود، خلبان هواپیما به دروغ خود اعتراف کرد.

وی با تأکید بر اینکه در حریم هوایی ایران زورگویی نداریم، تصریح کرد: عبور از آسمان ایران باید با اجازه باشد و بدون اجازه حق عبور از فضای کشور به کسی داده نمی‌شود.

اسماعیلی در پایان با اشاره به دستگیری ریگی در چهارم اسفندماه سال 88، خاطرنشان کرد: نهم دی‌ماه سال 88 غیرت ایرانی‌ها در دفاع از ولایت خود را نشان داد و پس از آن ریگی به تور الهی دستگیر شد و به‌ زودی فیلم مستند ریگی پخش می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار