حجت‌الاسلام علی چراغی پور؛
تلاش می‌شود که در این کانون فرهنگی و هنری برنامه‌های ویژه‌ای در راستای شناساندن ابعاد مختلف شخصیتی آیت‌الله حیدری ایلامی به نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی برگزار شود.
کد خبر: ۱۴۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 06 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، از افتتاح کانون فرهنگی و هنری آیت‌الله حیدری ایلامی در هفته آینده با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی خبر داد.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(15 آذر) بابیان این مطلب، گفت: آیت‌الله حیدری ایلامی از علما و مبارزان انقلابی در استان ایلام و دوران 8 سال دفاع مقدس است.

وی، بابیان اینکه به‌پاس گرامیداشت یاد و خاطره آن مجاهد نستوه، کانون فرهنگی و هنری بانام ایشان در شهر ایلام دایر می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌شود که در این کانون فرهنگی و هنری برنامه‌های ویژه‌ای در راستای شناساندن ابعاد مختلف شخصیتی آیت‌الله حیدری ایلامی به نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی برگزار شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: در حال حاضر 271 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد مناطق مختلف شهری و روستایی این استان با همکاری جوانان و نوجوانان دایر و راه‌اندازی شده که نقش مهمی در برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام چراغی پور، بابیان اینکه سهمیه استان از سوی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور راه‌اندازی 8 کانون جدید بوده است، تصریح کرد: با توجه به استقبال گسترده و بسیار خوب جوانان، نوجوانان، هیئت‌امنای مساجد، طلاب و روحانیت معزز و تعامل نهادهای فعال در مساجد و نظر مساعد ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، از ابتدای سال جاری تاکنون 13 کانون جدید در این استان تأسیس‌شده است.

وی، اظهار کرد: راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری در مراکز علمی و دانشگاهی، مصلی های برگزاری نمازهای جمعه و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مرتبط، برگزاری همایش‌های دینی و مذهبی ازجمله سوگواره علمدار کربلا و تلاش در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی از دستاوردهای کانون‌های مساجد استان در سال جاری است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال، برنامه‌های ویژه و متنوع دینی، فرهنگی و مذهبی و هنری برگرفته از آموزه‌های قرآن و عترت(ع) در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری این استان برگزار و در راستای جذب هر چه بیشتر جوانان به مساجد فعالیت گردد./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار