دبیر هیئت کشتی استان قم خبر داد:
دبیر هیئت کشتی استان قم گفت: تیم قم با بهترین کشتی‌گیر‌ان خود در مسابقات کشتی فرنگی و آزاد عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور به میدان می‌رود.
کد خبر: ۱۳۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 05 December 2015
به گزارش تابناک قم، احمد رضایی اظهار کرد: بعد از موفقیت‌های ارزنده‌ای که کشتی‌گیران قم در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قهرمانی کشور به دست آوردند و در چند وزن سهمیه تیم ملی گرفتیم، اکنون برای حضور موفق در رقابت‌های عمومی کشتی کشور آماده هستیم.

وی با بیان اینکه رقابت‌های کشتی عمومی قهرمانی کشور در رده سنی جوانان برگزار می‌شود، اضافه کرد: فدراسیون کشتی برگزاری این دوره از پیکارها را در روزهای بیست و هشتم دی‌ماه تا اول بهمن‌ماه سال جاری برنامه‌ریزی کرده است.

دبیر هیئت کشتی استان قم در ادامه با اشاره به شرایط و برنامه مسابقات این دوره، بیان کرد: میزبانی این دوره از رقابت‌های عمومی کشتی آزاد و فرنگی جوانان کشور را خانه کشتی شماره دو تهران بر عهده دارد و از قم نیز تیم‌های هر دو رشته اعزام خواهند شد.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی قرار بود این رقابت‌ها اوایل دی‌ماه برگزار شود اما به دلیل تقارن با زمان امتحانات پایان ترم تحصیلی کشتی‌گیرانی که دانش‌آموز هستند، زمان برگزاری این رقابت‌ها به روزهای بیست ‌و هشتم دی تا اول بهمن ماه تغییر یافت.

رضایی با اشاره به اوزان و شرایط سنی مسابقات جوانان کشور، افزود: کشتی‌گیران شرکت کنده در این دوره از رقابت‌ها برای به دست آوردن عناوین برتر اوزان 46، 50، 55،60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم بدون ارفاق وزن رقابت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشتی‌گیران متولد یازدهم دی‌ماه سال 1374 تا دهم دی‌ماه سال 1377 مجاز به شرکت در این دوره از مسابقات هستند، ضمن اینکه کشتی‌گیران متولد یازدهم دی‌ماه سال 1377 تا دهم دی‌ماه سال 1378 که یک سال کوچک‌تر هستند تنها با رضایت‌نامه محضری ولی و گواهی پزشکی حق حضور در این مسابقات را دارند.

دبیر هیئت کشتی استان قم افزود: به نفرات اول تا سوم این مسابقات حکم و مدال اهدا خواهد شد، همچنین از فنی‌ترین کشتی‌گیر برابر با جدول مسابقات و از مربی نمونه که توسط کمیته مربیان انتخاب و پیشنهاد خواهد شد و همچنین از داور نمونه این رقابت‌ها در مراسم پایانی تقدیر به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه تنها یک مربی می‌تواند به همراه کشتی‌گیر در هنگام برگزاری مسابقه در کنار تشک حضور یابد، عنوان کرد: قرعه‌کشی و تنظیم جدول مسابقات کشتی آزاد و فرنگی عمومی قهرمانی جوانان کشور همانند ضوابط جاری اتحادیه جهانی کشتی صورت می‌گیرد.

رضایی اضافه کرد: رقابت‌ها تا سقف 16 کشتی‌گیر در هر وزن، به صورت یک حذفی به انجام می‌رسد و پس از تعیین نفرات سوم تا پنجم مشترک، رقابتی میان نفرات سوم مشترک به منظور تعیین نفر سوم و چهارم و پنجم مشترک به منظور تعیین نفر پنجم و ششم برگزار خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار