کد خبر: ۱۳۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 05 December 2015
فرمانده سپاه حضرت امیر المومنین (ع) ایلام گفت: از روز اربعین تا ظهر روز جمعه 200 هزار پرس غذا توسط بالگرد میان زائران بازگشتی از عتبات عالیات که در ترافیک جاده ایلام در سه راهی جندالله، توقفگاه بوستان جنگلی رضاآباد، پل زائر و پایانه مرزی گرفتار بودند، توزیع شده است.
سردار سید صادق حسینی روز شنبه  با بیان اینکه این روند همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: عمده این غذاها بین زائرانی که در ترافیک سنگین مسیر مهران – ایلام در دو روز گذشته گرفتار بودند، توزیع شد.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه ظرفت اردوگاه های موجود در پایانه مرزی تنها ظرفیت و گنجایش هفت هزار نفر را دارد اما به علت حجم ابوه تردد زائران، دیشب 24 هزار نفر در کمپ های سپاه اسکان داده شدند.
سردار حسینی افزود: در شب های بارانی اخیر نیز تا 25 هزار نفر نیز در کمپ های سپاه اسکان داده شدند و حتی بین زائرانی که در کمپ ها جایی برای استراحت پیدا نکردند پتو و زیر انداز توزیع شد تا در محوطه های بیرونی پایانه بخوابند و استراحت کنند.
وی تاکید کرد: در طول مسیرهای منتهی به پایانه مرزی علاوه بر ایستگاه های صلواتی مردمی و دیگر دستگاه ها، سپاه نیز 15 ایستگاه ایجاد کرد که میانگین روزانه بیش از 40 هزار پرس غذا بین زائران توزیع می کنند و در روزهای اوج تردد زائران توزیع غذا نیز افزایش می یابد.
حسینی از استقرار 300 دستگاه ناوگان حمل و نقل اتوبوس و مینی بوس متعلق به سپاه در پایانه مرزی مهران خبر داد که این ناوگان حمل و نقل به صورت رایگان زائران را به استان های کرمانشاه، همدان و تهران می رساند.
وی گفت: همچنین شرکت جوان سیر ایثار وابسته به سپاه پاسداران نیز 500 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران در مرز مهران مستقر کرده که کمتر از نرخ مصوب و تعیین شده زائران را به استان های مختلف منتقل می کنند.
براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین کشور امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی کشورمان برای شرکت در آیین های اربعین حسینی به کشور عراق عزیمت کردند که 55 درصد این افراد از مرز بین المللی مهران خارج شدند.
تا صبح امروز شنبه بیش از 850 هزار زائر اربعین از طریق مرز مهران به کشورمان باز گشته اند و روند بازگشت زائران تا اواسط هفته جاری ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار