"دکه ی خبری تابناک همدان"درنظر دارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخبار استان را ازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛لذا مخاطبین محترم می توانندما را با نظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۱۳۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 05 December 2015

سنگ تمام مردم در پذیرایی از زائران حسینی

ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان در بازدید از موکب های اربعین حسینی گفت: مردم استان همدان در پذیرایی از زائران اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند.

محمد ابراهیم الهی تباردربازگشت از سفر معنوی اربعین حسینی افزود: استان همدان همپای سایر نقاط کشور در راستای تکریم و تعظیم زوار اربعین حسینی همچون مردم شیعه و مسلمان عراق اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: از مدتها قبل مقدمات پذیرایی و استقبال از زائران در سطح استان همدان و شهرهای در مسیر در چندین جلسه برنامه ریزی شد و خوشبختانه تاکنون این ضیافت به خوبی و با موفقیت به سرانجام رسیده است.

الهی تبار با قدردانی از مشارکت مردم اسدآباد در استقبال از زائران اربعین حسینی گفت: مردم خونگرم و مهمان نواز این شهرستان با برپایی چندین موکب و ایستگاه ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان دادند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: مردم عراق دوست داشتن حسین (ع) را هویت و خدمت به زائران را شرف خود می دانند و امیدواریم ما نیز با برپایی موکبی گسترده از حرم امام رضا(ع) تا کربلا رهروان خوبی برای اهل بیت (ع) باشیم .

چهار موکب در نقاط مختلف شهر اسدآباد برای پذیرایی و اسکان موقت زوار اربعین حسینی برپا شده است .


ترافیک سنگین درمحورهای همدان

فارس - رئیس پلیس راه استان همدان از ترافیک سنگین در محورهای همدان -کرمانشاه و همدان - تهران خبر داد.

مهدی شاکری با اشاره به بازگشت زائران از کربلا اظهار کرد: ترافیک محورهای همدان - کرمانشاه و همدان - تهران سنگین و حرکت به کندی انجام می ‌شود.

وی افزود: این جریان طوری است که خودروها در بعضی از مقاطع جاده پشت جریان ترافیک متوقف می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه امروز تصادف منجر به فوت منفی بوده است، گفت: به علت کندی حرکت وسایل نقلیه تعداد تصادفات خسارتی جزئی زیاد است.

وی با بیان اینکه نیروهای پلیس استان با آمادگی کامل مسیرها را کنترل می‌کنند، در ادامه از زائران خواست با صبر و حوصله به کشور بازگردند و هیچ‌گونه عجله‌ای در راه بازگشت نداشته باشند.

سفر17هزارزائر ازهمدان به کربلا

مهر- مسئول ستاد اربعین استان همدان بابیان اینکه یک‌میلیون زائر از کشور ایران به کربلا رفته‌اند، عنوان کرد:۱۷ هزار نفر از استان همدان به زیارت سیدالشهدا رفته‌اند.

محمدعلی بادامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان بابیان اینکه ۷۰ درصد زائران سید شهدا از استان همدان عبور کرده‌اند، بیان کرد: ستاد اربعین استان همدان خدمات خوبی در اختیار زائران قرار داده است.

وی بابیان اینکه وظیفه ستاد اربعین خدمت‌رسانی به زائران سیدالشهدا است، ادامه داد: به گفته رهبر معظم انقلاب اربعین یک جاذبه مغناطیسی دارد و وظیفه ستاد اربعین نیز خدمت‌رسانی به زائرین است.

مسئول ستاد اربعین استان همدان بابیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ۸ موکب از استان همدان برای خدمت‌رسانی به زائران ساماندهی شد، عنوان کرد: از این تعداد ۳ موکب از نجف تا کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کردند.

بادامی بابیان اینکه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر از امکانات ستاد اربعین و موکب‌های ایجادشده استفاده کرده‌اند، افزود: ۲۴۰ نیروی ستاد اربعین برای ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) در موکب‌ها حضور پیدا کردند.

وی بابیان اینکه ۱۸ هزار موکب در مسیر پیاده زائران اباعبدالله ایجادشده بود، بیان کرد: کشور ایران بیشترین سهم را در ایجاد موکب‌ها برای ارائه خدمات به زائران داشته است.

مسئول ستاد اربعین استان همدان به بازسازی عتبات عالیات نیز اشاره کرد و گفت: ۱۴ کیلو طلا از سوی بانوان خیر استان برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری‌شده است.

بادامی در پایان سخنان خود بیان کرد: استان همدان ۴۰۰ میلیون تومان در طرح معراج سرمایه‌گذاری کرده است.

کاهش 17 درجه ‌ای دما از روز یکشنبه

تسنیم - مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اعلام اینکه دمای هوا همدان از روز یکشنبه 15 تا 17 درجه کاهش می‌یابد، گفت: خسارت‌های ناشی از سیل و طوفان در همدان هنوز مشخص نیست.

علیمردان طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: از سه روز گذشته با تغییرات جوی، شاهد بروز سیل، طوفان و انسداد گردنه اسدآباد بودیم که خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

وی با اعلام اینکه هنوز گزارش جمع‌بندی از خسارت سیل و طوفان در دست نیست، افزود: میزان خسارت مالی وارد شده هنوز مشخص نیست و فرمانداران باید گزارش‌ها را به استانداری ارسال کنند.

طالبی با بیان اینکه در سه روز گذشته در گیان و فارسبان نهاوند شاهد بروز سیل بوده‌ایم، عنوان کرد: در روز اربعین نیز به سبب کولاک و بارش شدید برف گردنه اسدآباد برای ساعاتی مسدود شده ولی با ورود نیروهای راهداری و امدادی این مشکل رفع شده است.

وی با اشاره به طوفان روز گذشته همدان نیز گفت: طوفان روز گذشته در همدان سبب سقوط دو تابلو تبلیغاتی در سطح شهر همدان شده است که خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اعلام اینکه دستگاه‌ها آمادگی لازم برای مدیریت بحران را دارند، تصریح کرد: در روزهای گذشته شورای مدیریت بحران استان همدان تشکیل جلسه داده و آمادگی با توان بالا به دستگاه‌های استان ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های راهداری آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند، گفت: هم‌چنین پایگاه‌های هلال احمر و اورژانس نیز در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهند.

طالبی از ورود جبهه سرد به استان همدان در روزهای آینده خبر داد و گفت: از روز شنبه بارش برف در بیشتر نقاط استان همدان پیشبینی شده و اطلاعیه‌ها و هشدارهای لازم به دستگاه‌ها نیز ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت: از اواخر روز یکشنبه آینده دمای هوای همدان بین 15 تا 17 درجه کاهش می‌یابد که شهروندان باید آمادگی لازم در این زمینه را داشته باشند.


26آذر ؛ آغاز ثبت‌ نام کاندیداهای انتخابات

همدان پیام - ستاد انتخابات کشور در اطلاعيه شماره 4 خود زمان آغاز ثبت‌نام از داوطلبان نمايندگي مجلس خبرگان رهبري، پنجشنبه 26 آذرماه و داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي را شنبه 28 آذر 94 اعلام کرد.

متن کامل اطلاعيه شماره 4 ستاد انتخابات کشور به اين شرح است: «به آگاهي مردم شريف ايران اسلامي مي‌رساند انتخابات سراسري، پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به طور همزمان در روز جمعه تاریخ 07/12/1394 برگزار خواهد شد.

داوطلبان نمايندگي مجلس خبرگان رهبري شخصاً يا به وسيله نماينده خود که کتباً معرفي شده باشد مي‌توانند از تاريخ پنجشنبه 26/09/94 تا پايان وقت اداري روز چهارشنبه تاریخ 02/10/94 جمعاً به مدت7روز درساعات اداري به فرمانداري مرکز حوزه انتخابيه يا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس‌دار، 4 نسخه تصوير کليه صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس 4×6 ، ضمن تکميل پرسشنامه اعلام داوطلبي نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمايند.

همچنين در اجراي ماده 45 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ماده 21 آيين‌نامه اجرايي آن، به آگاهي مي‌رساند، ثبت‌نام از داوطلبان نمايندگي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از روز شنبه مورخه 28/09/94 تا پايان روز جمعه مورخه 04/10/1394جمعاً به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد.

لذا داوطلبان مي‌توانند به منظور اعلام داوطلبي خود در مهلت تعيين شده با همراه داشتن مدارک ذيل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداري‌هاي مراکز حوزه‌هاي انتخابيه، سفارتخانه‌ها يا کنسولگري‌ها يا نمايندگي‌هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکميل فرم ثبت‌نام نمايند.

1- اصل کارت ملي و 3 نسخه تصوير آن.

2- اصل شناسنامه عکس‌دار و 3 نسخه تصوير کليه صفحات آن.

3- عکس جديد 4 × 3، ده قطعه (ترجيحاً با زمينه روشن).

4- اصل و تصوير آخرين مدرک تحصيلي و يا مدرک معادل که معتبر باشد.

5- اصل و تصوير گواهي رسمي مبني بر قبول استعفاء و اشتغال نداشتن در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفاي موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي.

6- اصل و تصوير برگ پايان خدمت وظيفه عمومي و يا مدرکي معتبر دال بر روشن بودن وضعيت مشموليت خدمت وظيفه عمومي.

به استناد ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام بايد داراي شرايط زير باشند:

1- اعتقاد و التزام عملي به اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.

2- تابعيت کشور جمهوري اسلامي ايران.

3- ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه.

4- داشتن مدرک تحصيلي کارشناسي ارشد يا معادل آن.

5- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابيه.

6- سلامت جسمي در حد برخورداري از نعمت بينايي، شنوايي و گويايي.

7- حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام.

تبصره 1- داوطلبان نمايندگي اقليت‌هاي ديني مصرح در قانون اساسي از التزام عملي به اسلام، مذکور در بند (1) مستثني بوده و بايد در دين خود ثابت‌العقيده باشند.

تبصره 3 ـ هر دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي معادل يک مقطع تحصيلي فقط براي شرکت در انتخابات محسوب مي‌شود.

بر اساس قانون تفسير ماده (28) که در تاريخ 12/5/1390 به تأييد شوراي محترم نگهبان رسيده، مدرک معادل تحصيلي در هر مقطع تحصيلي مدرکي است که واجد ارزش استخدامي باشد.

در ضمن به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون ياد شده هيچ يک از داوطلبان نمايندگي نمي‌توانند در بيش از يک حوزه انتخابيه خود را نامزد نمايند. در غير اين صورت نامزدي آنان کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم مي‌گردند.

همچنين به استناد ماده 46 قانون مذکور هر يک از داوطلبان نمايندگي مجلس مي‌توانند شخصاً و به صورت کتبي انصراف خود را به فرمانداري مرکز حوزه انتخابيه و يا وزارت کشور اعلام نمايند و عدول از انصراف نيز پذيرفته نمي‌شود.


کشف مواد خطرناک در اسباب بازی

نافع - زائران بایستی به توصیه مقامات امنیتی توجه کنند و موارد مشکوک را به مراکز انتظامی تحویل دهند تا چک نهایی بر روی آنها انجام بگیرد.

"حسین ذوالفقاری"، رئیس ستاد مرکزی اربعین در گفت ‌وگویی ضمن هشدار به زائرین برای عدم دستکاری وسایل خریداری شده از عراق گفت: امروز تعداد قابل توجهی از زائران به استانداری‌ها و نیروی انتظامی مراجعه و اعلام کردند عروسک‌هایی در سفر به عتبات عالیات با اصرار و پافشاری به آنها هدیه شده است و از زوار می‌خواهیم وسایل خریداری شده در عراق را به هیچ عنوان دستکاری نکرده و به مراکز انتظامی مراجعه کنند تا این وسایل بررسی شوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد زائران به هیچ عنوان از وسایل خریداری شده در سفر به عتبات عالیات که قابلیت اتصال به برق و یا باطری را دارند آزمایش و استفاده نکنند.

وی یادآور شد: امروز در بررسی ها چند مورد از اسباب بازی‌های خریداری شده توسط زائران در عراق مواد خطرناکی کشف شد و برخی نیز خودشان به دلیل مشکوک بودن به وسایل خریداری شده این موضوع را به دستگاه‌های امنیتی اطلاع دادند.

ذوالفقاری یادآور شد در مرز مهران نیز چند مورد از اسباب بازی‌هایی که مواد خطرناک در ان جاسازی شده بود کشف شد که از تمام زائرانی که به داخل کشور آمده‌اند می‌خواهیم چنانچه اسباب بازی و وسایلی که امکان جاسازی مواد خطرناک دارد خریداری کرده اند ، قبل از استفاده از آن با واحدهای انتظامی و امنیتی کنترل کنند تا نسبت به ان وسیله اطمینان کامل را داشته باشند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه زائرینی که در راه هستند مراقب وسایل خریداری شده خود باشند خاطرنشان کرد: از زائرینی که هنوز در عراق هستند و به کشور باز نگشته‌اند می‌خواهیم تا به هیچ عنوان این گونه وسایل را نخرند.

وی در پایان تصریح کرد به تمامی دستگاه های امنیتی تاکید شده است که کنترل بیشتری نسبت به این موضع داشته باشند تا مشکلی به وجود نیاید.

اسباب بازی های کنترلی کشف شده را بشناسیم

براساس آخرین گزارش های دریافتی خبرنگار ما مستقر در مرز مهران، آنچه که در اخبار و شبکه های اجتماعی تحت عنوان اسباب بازی خطرناک به کشور وارد شده در قالب عروسک نبوده بلکه این اسباب بازی ها در قالب ماشین و هلی کوپترهای کنترلی بوده اند.

همچنین این ماشین ها و هلی کوپترها به صورت مجانی در بین زائران توزیع شده و زائران باید نسبت به استفاده و حمل این گونه اسباب بازی ها خودداری کنند.

علیرغم اینکه این دو وسیله اسباب بازی در داخل کشور گران قیمت هستند اما در گفتگوی خبرنگار ما با برخی از زائران این اسباب بازی ها به صورت مجانی تحویل آنها داده شده اند.

زائران بایستی به توصیه مقامات امنیتی توجه کنند و موارد را به مراکز انتظامی تحویل دهند تا چک نهایی بر روی آنها انجام بگیرد.




سنگ تمام مردم در پذیرایی از زائران حسینی/ ترافیک سنگین در محور های همدان/ کاهش 17درجه ‌ای دما از روز یکشنبه/ 26 آذر؛ آغاز ثبت‌ نام کاندیداهای انتخابات/ کشف مواد خطرناک در اسباب بازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار