نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آژانس بین‌المللی باید در بررسی پرونده هسته‌ای ایران از زیر فشار کشورهای غربی خارج شود و به موضوع PMD پایان دهد.
کد خبر: ۱۳۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱ 04 December 2015

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ‌ما از مسئولان آژانس خواسته‌ایم تا براساس نظارت‌هایی که بر روند فعالیت‌های هسته‌ای ایران داشتند، واقع‌بینانه در این موضوع تصمیم‌گیری کنند و برای همیشه با توجه به سعه‌صدر کشورمان پرونده PMD ایران بسته شود.

وی تصریح کرد: تا زمانی که این پرونده بسته نشود، اجرای برجام غیرممکن است و جالب است آژانس با برخی ماجراجویی‌هایی که از سوی غرب به او توصیه می‌شود دنبال آن است تا در این مسئله نیز کشورمان را به هر شکلی تحت فشار قرار دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: ‌قطعاً رأی شورای حکام و آژانس به بستن پرونده PMD ایران، راه تعاملات و ارتباطات دو سویه و حسنه را باز می‌کند؛ هر چند که به نظر می‌رسد آمریکا به هر شکل ممکن در این پرونده به دنبال ماجراجویی است.

حقیقت‌پور با بیان اینکه هیچ وقت آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران قابل اعتماد نبوده و نمی‌تواند مذاکراتی از سوی حسن و صداقت انجام شود، افزود: گزارش‌های متعددی که در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران از سوی غرب تهیه شده و در دست آمریکا مستمسکی برای فشار به ایران است، زمینه‌ای را فراهم کرده تا بیشتر از این غرب آبروی جهانی و بین‌المللی خود را به خاطر دروغگویی‌هایش ببرد.

وی به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: به دور از تنش‌های منطقه‌ای و جنگ لفظی که بین روسیه و ترکیه شکل گرفته، جمهوری اسلامی ایران همواره بر رعایت اصل بی‌طرفی و همچنین جلوگیری از دخالت‌های بی‌مورد تأکید کرده و سعی داشته تا هر دو همسایه خود را به خویشتن‌داری بیشتر و صلح و صفا هدایت کند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نظر می‌رسد اردوغان در این ماجراجویی‌ها دنبال فرافکنی است و با متهم کردن کشورهای همسایه به حمایت از تروریسم و افراطی‌گری سعی می‌کند کارنامه نامقبول خود را قابل قبول جلوه دهد، در حالی که ترکیه در ماجرای حمایت از تروریسم، گروه‌های تکفیری و همراهی با عربستان تمام حیثیت و آبروی خود را از دست داده است.

حقیقت‌پور در پایان به اردوغان پیشنهاد کرد تا بیش از این خود را در منجلاب فساد و تباهی که آمریکا برای آنها تدارک دیده، گرفتار نکند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار