مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران از برگزاری همایش علمی بررسی اشعار طبری نیمایوشیج برای نخستین بار در كشور در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶ 04 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، احد جاودانی در دیدار با اعضای اجرایی ستاد همایش ملی «شب نشان نیما» در نوشهر با اشاره  به اهمیت جایگاه نیما یوشیج در شعر و ادبیات پرداخت و تصریح کرد: شوراها‌ی شهرهای مازندران باید نسبت به نام گذاری یکی از خیابان های شهر به نام «نیما یوشیج»این شاعر پرآوازه مازندرانی اهتمام ورزند.
وی ضمن  قدردانی از دست اندرکاران این همایش ملی، و با اشاره به برگزاری ششمین همایش ملی «شب نشان نیما» در شهرستان نوشهر، ابراز كرد: دبیرخانه این همایش ملی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر به زودی استقرار می یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران  تصریح كرد: در دنیای توسعه یافته، توسعه فرهنگی مرهون زحمات و تلاش تشکل های مردم نهاد است و دولت فقط تا جایی که امکان داشته باشد حمایت می کند.
جاودانی با بیان اینکه هر وقت توسعه فرهنگی بر عهده انجمن های مردم نهاد گذاشته شد، موفقیت حاصل شد، افزود: از انجمن های مردم نهاد در راستای توسعه فرهنگی در مازندران حمایت خواهد شد.
وی با اشاره به  احداث مجتمع فرهنگی و سینمایی در شهرستان کلاردشت خاطر نشان كرد:  به همت شورای شهر و شهرداری این شهر و مساعدت فرمانداری، قطعه زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر در بهترین نقطه کلاردشت برای احداث مجتمع فرهنگی و سینمایی در نظر گرفته شد و در آینده نزدیك شاهد احداث مجتمع خواهیم بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران افزود: پیگیری ها و مکاتبات لازم برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای احداث این مجتمع فرهنگی و سینمایی انجام شد و منتظر پاسخ هستیم.
جاودانی یاد آور شد: در این باره تفاهم نامه ای بین این اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  و شهرداری کلاردشت با حضور شورای شهر و فرمانداری منعقد و مبادله شد.
 وی تصریح کرد: تاکنون سه آمفی تئاتر در استان مازندران تبدیل به سالن نمایشی - سینمایی شد و در صدد هستیم دیگر آمفی تئاترهای سطح استان که چنین قابلیتی داشته باشند نیز به سالن نمایشی- سینمایی ارتقا داده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری همایش علمی بررسی اشعار طبری نیمایوشیج در مازندران خبر داد و افزود: کمیته های علمی این همایش از دانشگاه های مازندران تشکیل شد و فراخوان آن نیز در آینده ای نزدیک اعلام عمومی می شود تا كسانی كه تمایل به شركت دارند آثار خود را ارسال نمایند.
جاودانی  با اشاره به اینکه همایش علمی بررسی اشعار طبری نیمایوشیج برای نخستین بار در کشور برگزار می شود، یادآور شد: از تمامی فرهیختگان دعوت می شود تا آثار خود را  كه تاكنون درباره اشعار طبری نیمایوشیج به چاپ رسانده اند  را به دبیرخانه این همایش در مازندران که متعاقبا اعلام می شود، ارسال کنند.
 

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار