دبیر ستاد اربعین در سپاه پاسداران کشور گفت:
با توجه به انتخاب و استقبال مردم از مرز و پایانه مهران برای ورود به کشور عراق، تشکیل ستاد دائمی اربعین در استان ایلام به عنوان یک ضرورت احساس می شود.
کد خبر: ۱۳۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 03 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، دبیر ستاد اربعین در سپاه پاسداران کشور گفت: با توجه به انتخاب و استقبال مردم از مرز و پایانه مهران برای ورود به کشور عراق، تشکیل ستاد دائمی اربعین در استان ایلام به عنوان یک ضرورت احساس می شود.
سردار سرتیپ دوم یعقوب سلیمانی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم اقصی نقاط کشور به صورت خودجوش و آگاهانه مرز مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کرده اند و مسئولان نیز باید با ایجاد تمهیدات مناسب به انتخاب و نظر مردم احترام بگذارند.
وی افزود: میزان تردد زائران اربعین از مرز مهران در سال جاری نسبت سال گذشته بیشتر بوده است و بی شک این تعداد در سال های دیگر افزایش چشمگیری خواهد داشت و می طلبد مسئولان مساله اربعین و تردد زائران را در قالب یک مدیریت واحد و متمرکز و جدی پیگیری کنند.
سلیمانی ادامه داد: با توجه به مشاهدات انجام گرفته متوجه شدیم که حضور زائران در شهرستان مهران دو برابر سال گذشته بوده و همین امر بیانگر انتخاب این مرز از سوی مردمی است که عاشقانه قصد زیارت کربلای معلی را دارند.
وی گفت: هم اکنون حجم بسیار زیادی از زائران از طریق این مرز در حال ورود به کشور هستند و لحظه به لحظه به تعداد این زائران اضافه می شود و تردد این افراد نیاز به ساماندهی و برنامه ریزی منسجمی دارد که البته تا حدود زیادی این ساماندهی ها با همکاری همه دستگاه های مرتبط در حال انجام است.
سلیمانی گفت:با توجه به استقرار اتوبوس های بین شهری برای انتقال زائران به استان های مختلف، مشکل اصلی در حد فاصل پایانه تا شهر مهران به علت انبوه زائران پیاده و نبود وسایل نقلیه عمومی برای انتقال زائرانی است که قصد رفتن به مهران را دارند که این امر موجب نارضایتی و ناراحتی زائران شده است.
وی گفت: مشکل اصلی موضوع گره های ترافیکی و کندی در حرکت خودروهای سبک و سنگین محورهای منتهی به شهرستان مهران است که در نشست ترافیکی که توسط مسئولان برگزار شد، برنامه ریزی ها و تمهیدات مناسب برای رفع یا کاهش مشکلات ترافیکی اندیشیده شد.
دبیر ستاد اربعین در سپاه پاسداران ادامه داد: اربعین جدای از اینکه یک مقوله باارزش دینی است، اما یک سرمایه و کار فرهنگی است و مسئولان و مردم باید به عنوان یک پشتوانه فرهنگی به اربعین و حضور میلیونی زائران نگاه و برای آن برنامه ریزی دقیق و اصولی کنند.
وی افزود: مردم و مسئولان شهرستان مهران و استان ایلام به بهترین شیوه از زائران اربعین حسینی (ع) امسال پذیرایی و استقبال کردند و
به این مسئولان توصیه می شود با توجه به مشکلات و تجارب اربعین سال جاری و سال گذشته، ازهمین امسال برنامه ریزی ها، امکانات و تمهیدات لازم برای استقبال و پذیرایی زائران اربعین سال آینده در نظر بگیرند تا مشکلاتی که امسال ایجاد شد، در سال های آتی رفع شود.
سلیمانی گفت: سپاه نیز به عنوان دبیر ستاد اربعین همپای تمام دستگاه های عضو ستاد همه امکانات و ظرفیت های انسانی و تجهیزاتی خود را به کار گرفته و علاوه بر انجام ماموریت ها ووظایف محوله خود، به یاری دیگر دستگاه های مرتبط با موضوع اربعین نیز شتافته است.
این مقام از دو روز پیش تا کنون با توجه به تردد انبوه زائرانی که از مرز مهران قصد ورود به کشور را دارند، در پایانه و نقطه صفر مرزی مهران مستقر شده است.
از زمان بازگشت زائران به کشور تاکنون بیش از 450هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به کشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از این مرز همچنان در حال افزایش است.
بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پارکینگ های شهر مهران پارک شده و چند هزار دستگاه خودرو حمل و نقل عمومی، مسافری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر است.
بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه برای شرکت در آیین اربعین حسینی وارد کشور عراق شده اند که براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور 55 درصد جمعیت این افراداز طریق مرز مهران عزیمت کرده اند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار