نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست که در اجرای قانون منابع طبیعی و جلو گیری از زمین خواری بین شهرها و استانهای شمالی و دیگر مناطق کشور با استان خراسان جنوبی تفاوت قایل شود و شرایط مردم را در نظر بگیرد.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 03 December 2015

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه انتظار داریم حداکثر مساعدت به منظور درخواست‌های مردم از منابع طبیعی انجام شود، تصریح کرد: قانون منابع طبیعی برای شهرها و استانهای شمالی و یا دیگر مناطق کشور می‌تواند جلو زمین خواری و یا مسائل از این قبیل را بگیرد، ولی در استانی که بیابانی و دچار خشکسالی 17 ساله است نباید از سوی اداره منابع طبیعی و امور اراضی سخت‌گیری صورت بگیرد، والا شاهد مهاجرت مردم روستاها به شهرها خواهیم بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال گذشته از محل اعتبارات ماده 180 که با نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توزیع می‌شود، اعتبار مناسبی به راه‌های روستایی، سنگ فرش معابر روستایی و حوزه آبرسانی تخصیص یافت.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در جمع مردم روستاهای القور و حومه مهمترین پیام اربعین و حضور میلیونی زائران در کربلا را وحدت، همبستگی اسلامی، شکست توطئه های تروریستی و استعماری در کشورهای مسلمان برشمرد و با اشاره به اینکه برگزاری جلسات مذهبی مهمترین سنگر در برابر نفوذ فرهنگی دشمن است، تأکید کرد: باید هوشیار باشیم که سبک‌های جدید زندگی فرهنگ عاشورایی را از ما نگیرد.

نماینده مردم 3 شهرستان خراسان جنوبی در مجلس توجه به سبک زندگی اسلامی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: بروز اختلاس‌های میلیاردی و دیگر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از مهم ترین پیامدهای فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.

به گفته عبادی فرهنگ حسینی از جمله شاخص‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و فرهنگ عاشورایی ملت ایران سبب شده است تا انقلاب اسلامی در طول این 36 سال در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفت های قابل ملاحظه ای‌ به دست آورد.

وی مهمترین مسأله کشور را فرهنگ دانست و تأکید کرد: با توجه به اینکه پیشرفت‌های زیادی در حوزه های مختلف در انقلاب داشته‌ایم، اما در حوزه فرهنگی و فرهنگسازی هنوز به اهداف مد نظر نرسیده‌ایم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت افزود: خراسان جنوبی با توجه به پهناور بودن و از طرفی مرز گسترده با کشور افغانستان بالاترین ضریب امنیتی در بین سایر استان‌های کشور دارا است که این نشأت گرفته از نوع باور و اعتقادات مردم است.

عبادی در ادامه فرهنگ، تدین، روحیه انقلابی و نیروی انسانی را از شاخص‌های خراسان جنوبی عنوان کرد، یادآور شد: امروز نفوذ فرهنگی و تغییر سبک زندگی مردم یکی از تهدیدات فرهنگی دشمن علیه کشور و ملت ایران است.

وی از بررسی مشکلات و درخواست‌های مردم از منابع طبیعی در کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد و اظهارداشت: قانون منابع طبیعی در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی مجدد در بخش‌های مختلف قرار گرفت و طرحی آماده شد و قراراست در صحن علنی مجلس به بررسی گذاشته شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به گلایه اهالی روستا از منابع طبیعی، گفت: تقریبا بیشتر روستاهای حوزه انتخابیه و استان مشکلات منابع طبیعی وجود دارد و در دیداری که ویژه موضوع منابع طبیعی و اراضی کشاورزی با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشته‌ام این مشکلات مطرح شد و لاریجانی هم بعد از شنیدن موارد دستورات لازم به مرکز پژوهش‌های مجلس به منظور بررسی صادر کرد.

عبادی با بیان اینکه انتظار داریم حداکثر مساعدت به منظور درخواست‌های مردم از منابع طبیعی انجام شود، تصریح کرد: قانون منابع طبیعی برای شهرها و استانهای شمالی و یا دیگر مناطق کشور می‌تواند جلو زمین خواری و یا مسائل از این قبیل را بگیرد، ولی در استانی که خشکسالی 17 ساله و از طرفی نیز بیابانی است نباید از سوی اداره منابع طبیعی و امور اراضی سخت‌گیری صورت بگیرد، والا شاهد مهاجرت مردم روستاها به شهر خواهیم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار