سرپرست سازمان جمعیت هلال‌احمر اسدآباد از فعالیت دو پایگاه امداد و نجات اسدآباد در مسیر زائران کربلا خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 03 December 2015
سرپرست سازمان جمعیت هلال‌احمر اسدآباد از فعالیت دو پایگاه امداد و نجات اسدآباد در مسیر زائران کربلا خبر داد.

به گزارش فارس؛ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید عمادی شهر اسدآباد در سال گذشته در مسیر اسدآباد به سمت کرمانشاه و کربلای معلی ایجاد شد که امسال در ایام نزدیک به اربعین حسینی به صورت موقت راه‌اندازی شده و در این پایگاه سه نفر نجاتگر و امدادگر به صورت شبانه‌روزی حضور دارند.

افراد حاضر در این پایگاه چشمان بیدار و فرشتگان نجاتی هستند که در این ایام احساس تکلیف کرده و اگر چه امسال نتوانستند یکی از زائران کربلای معلی باشند، اما با حضور در پایگاه امدادی دلگرمی برای زائران امام حسین (ع) هستند.

سرپرست سازمان جمعیت هلال‌احمر اسدآباد با اشاره به اینکه سازمان جمعیت هلال‌احمر یک مؤسسه عام‌المنفعه است که در کمک‌رسانی به مردم، محرومان و آسیب‌دیدگان جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند، اظهار کرد: همزمان با آغاز طرحاربعین خدمات امدادی و اسکان اضطراری جمعیت هلال‌احمر هم به زائران آغاز شده است.

احسان کاویانی با بیان اینکه نوعدوستی، صلح، مهرورزی، کمک به همنوعان، ایثار و فداکاری از ویژگی‌های بارز داوطلبان و امدادگران سازمان جمعیت هلال‌احمر است، گفت: در راستای وجود این ویژگی‌ها در امدادرسانان و داوطلبان هلال‌احمر در روز اربعین نیز آنان احساس تکلیف کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود دو پایگاه امداد و نجات شهید قدرتی و شهید عمادی در اسدآباد، تصریح کرد: یکی از این پایگاه‌ها در گردنه و دیگری در مسیر اسدآباد به سمت کربلا است که البته در ایام اربعین به صورت موقت فعال شده است.

سرپرست اداره جمعیت هلال‌احمر اسدآباد با بیان اینکه در پایگاه امدادی شهید قدرتی روزانه چهار نفر فعالیت دارند، افزود: در پایگاه موقتی شهید عمادی نیز در ایام اربعین دو نفر فعالیت دارند که به صورت 24 ساعته شیفت می‌دهند.

وی اضافه کرد: در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گردنه یک دستگاه آمبولانس، خودروی نجات و یک اتاق بزرگ برای امکان اسکان زائران وجود دارد.

محمدمهدی هاشمی‌نیا یکی از نجات‌گران که چند روزی است در ایام اربعین حسینی در پایگاه امدادی شهید عمادی شهر اسدآباد شیفت می‌دهد، گفت: از سال 89 وارد هلال‌احمر شدم و دو سال است به صورت شیفتی در پایگاه امداد جاده‌ای گردنه اسدآباد و پایگاه شهید عمادی فعالیت دارم.

وی که 17 سال سن دارد و به عنوانیکی از نجات‌گران کوچک استان همدان شناخته می‌شود، ادامه داد: فعالیت در جمعیت هلال‌احمر که یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد و انسان‌دوستانه است به عنوان یکی از افتخارات زندگی بنده به‌شمار می‌رود.

وی معتقد است خدمت به خلق خدا کمتر از زیارت نیست و تصریح کرد: اینکه توفیق پیدا کرده‌ام در قالب امدادگر به زائرین حسینی خدمت کنم باعث شده است که احساس نزدیک شدن به امام حسین (ع) را پیدا کنم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار