معاون استاندار قزوین خبر داد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در 50 سال گذشته بر اثر وقوع زلزله در مناطق آوج، الموت و بویین‌زهرا 20 هزار واحد مسکونی تخریب شده است و 2 هزار نفر جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۳۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 30 November 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه تودیع و معارفه اعضای هیئت مدیره سابق و جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نقش بی‌‎بدیلی در استحکام بناها و افزایش کیفیت در ساخت و سازها ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان در حال حاضر 9 هزار نفر عضو در استان قزوین دارد، افزود: در سال‎های اخیر با تلاش‌های اعضای این سازمان شاهد افزایش کیفیت بناهای احداث شده در استان بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: همچنین اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان همکاری خوب و منسجمی با شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه ساخت و ساز دارند.

حبیبی با اشاره به وقوع زلزله در استان قزوین ادامه داد: با توجه به زلزله‌خیز بودن استان در 50 سال اخیر شاهد وقوع سه زلزله بزرگ در قزوین بودیم که در مناطق بویین‌زهرا، الموت و آوج رخ داد.

وی تصریح کرد: در این زلزله‌ها 20 هزار واحد مسکونی دچار خسارت شده است و دو هزار نفر نیز تلفات انسانی داشتیم که این آمار نشان از اهمیت نقش نظام مهندسی در استحکام ساخت و سازها دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: در سال جاری هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد، اما با توجه به اینکه این نهاد در استان قزوین دیرتر شکل گرفت در سال جاری ششمین دوره انتخابات این سازمان در استان برگزار شد.

حامد مانی‎فر اظهار کرد: در این دوره از انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در ابتدای امر 67 نفر ثبت‌نام کردند که پس از ابلاغ دستورالعمل وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت شرکت کارمندان دستگاه‌ها، شهرداری‌ها و اعضای شوراهای اسلامی برای نامزد شدن در این دوره از انتخابات سازمان 11 نفر از این فهرست حذف شدند.

وی خاطرنشان کرد: در نام‌نویسی دومی که انجام شد، 83 نفر ثبت‌نام کردند که با انصراف برخی از داوطلبان در نهایت این دوره از انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با حضور 57 نفر برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سال‌های اخیر رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص داده است که این امر نشان از توانمندی و تخصص این مجموعه دارد.

مانی‌‎فر خاطرنشان کرد: قطعاً توانمندی و تخصص اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در رشد کیفی ساخت و سازهای استان نقش مهمی ایفا می‌کند که غیرقابل انکار است.

وی تصریح کرد: مجموعه نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با در اختیار داشتن حدود 9 هزار عضو متخصص و توانمند با جان، مال، روح و نشاط مردم سروکار دارد و فعالیت آن از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار